گزارشی از اتمام نمایشگاه های الکامپ و تلکام

ICTPRESS - ایتنا - سیزدهمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک(الکامپ) و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات، ارتباطات و تکنولوژی اطلاع‌رسانی(تله‌کام)، عصر روزچهارشنبه نهم آبان‌ماه و با استقبال خوب بازدیدکنندگان به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، ‌نمایشگاه الکامپ سیزدهم به اعتقاد برخی غرفه‌داران و کارشناسان به دلیل عواملی مانند تبلیغات، خبررسانی موثر و افزایش فضای اشغال شده و حضور تعداد بیشتر شرکت‌ها و برندهای معتبر نسبت به سال‌های گذشته با استقبال بیشتر علاقه‌مندان، متخصصان و بازدیدکنندگان عادی مواجه شد.
طبق اظهارات برخی بازدیدکنندگان محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدیدی در نمایشگاه الکامپ ارایه شده بود که از آن جمله می‌توان به اولین نرم‌افزار ERP تحت شبکه و وب، نرم‌افزار حسابداری صنعتی و کوچک‌ترین پنل رایانه‌یی جهان اشاره کرد.
در سالن دولت الکترونیک به عنوان یکی از بخش‌های نمایشگاه الکامپ، وزارت بازرگانی نسبت به ارایه آخرین دست‌آوردهای خود در حوزه گواهی دیجیتال، سامانه‌های اطلاعاتی و استانداردهای تجارت الکترونیکی اقدام کرده بود و می‌توان از این غرفه به عنوان مهم‌ترین بخش از این سالن یاد کرد.
بنابر این گزارش : تفکیک سالن‌ها بر اساس موضوعات یکی از پیشنهادات شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران در این نمایشگاه بود اما این موضوع به گفته کارشناسان مشکلاتی را در پی دارد چراکه برخی شرکت‌ها همزمان چند محصول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در نمایشگاه‌ها ارائه می‌دهند که تفکیکشان مشکل‌ساز شده و برخی شرکت‌ها با این موضوع مخالفت داشته و می‌خواستند محصولات خود را همزمان در یک غرفه به نمایش بگذارند.
برخی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز شلوغی نمایشگاه را از مواردی عنوان کردند که باعث مشکلاتی شده تا نتوانند با دیگر شرکت‌ها مذاکره کنند و یا پاسخگوی تمام سوالات بازدیدکنندگان باشند.
تعدادی از غرفه‌داران نیز فروش بلیت برای بازدید از این نمایشگاه را معیاری دانستند که می‌تواند در جذب مخاطب متخصص راهگشا باشد.
مدیر یکی از شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه معتقد بود: بازار IT ایران از بزرگ‌ترین بازارها در خاورمیانه است و الکامپ امسال نسبت به نمایشگاه سال‌های قبل برای شرکت‌ها بسیار موفقیت‌آمیزتر بوده و بازدیدکنندگان بسیار زیادی به نسبت سال‌های پیش از نمایشگاه بازدید کردند.
طبق اعلام سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات، در طول سه روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بیش از 70 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که این آمار شمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه را از روز یکشنبه، ششم آبان‌ماه تا پایان روز سه‌شنبه، هشتم آبانماه در بر می‌گیرد.
همچنین همایش بررسی بازی‌های رایانه‌یی داخلی و خارجی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد که بی‌طرف - رییس بنیاد بازی‌های رایانه‌یی ایران در این همایش اظهار کرد: استقبال از بازی‌های رایانه‌یی خارجی در کشور نسبت به بازی‌های داخلی بیشتر است و به دلیل جذابیت و سرگرمی بازی‌های خارجی کاربران ترجیح می‌دهند از این نوع بازی‌ها استفاده کنند.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: تعدد متولیان بازی‌های رایانه‌یی در کشور زیاد است و بنیاد بازی‌های رایانه‌یی سعی در متمرکز کردن بخش‌های ذی‌ربط در این زمینه دارد و باید سعی در بازی‌های جذاب و منطبق با ارزش‌های ملی و دینی درکشور داشته باشیم.
اما تعداد شرکت‌های حضور یافته در الکامپ 2007 ، 457 شرکت شامل 399 شرکت داخلی و 58 شرکت خارجی اعلام شد و به گفته سیدحمید قوام شهیدی - رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها - تعداد شرکت‌های خارجی و حاضر در این نمایشگاه در مقایسه با دوره‌های قبلی بی‌سابقه بوده و این نشان دهنده‌ی افزایش اعتبار بین‌المللی این نمایشگاه است.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات، ارتباطات و تکنولوژی اطلاع رسانی، (ایران تلکام 2007) نیز همزمان با این نمایشگاه و با حضور 122 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی از 17 کشور خارجی برگزار شد.
برگزاری همزمان دو نمایشگاه الکامپ و تلکام که با حضور وزیر ارتباطات و فنوری اطلاعات افتتاح شدند، نکته‌ای بود که بنا بر اظهارات مسئولان مربوطه رونق هرچه بیشتر نمایشگاه حوزه‌ی ICT را به دنبال خواهد داشت زیرا حدود 70 درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ و تلکام مشترک هستند و این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه بازدیدکنندگان شده و زمینه حضور کلیه شرکت‌های کوچک و بزرگ را در حوزه ICT فراهم می‌کند.
غرفه‌های نمایشگاه تله‌کام هم با استقبال مواجه بودند، حضور شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و دیگر اپراتورهای تلفن همراه شامل ایرانسل و تالیا که مخاطبان زیادی در سطح جامعه دارند، دلیلی برای این مساله بود.
به عنوان مثال شرکت ارتباطات سیار در غرفه خود نسبت به ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دایمی اقدام می‌کرد و امکانی فراهم شده بود که متقاضی با پرداخت الکترونیکی مبلغ مورد نیاز برای سیم‌کارت از طریق پرداخت الکترونیکی و با تکمیل فرم ثبت‌نام، سیم‌کارت خود را همان‌جا تحویل بگیرد.
این شرکت همچنین نام کاربری و کلمه عبور برای استفاده از خدمات اینترنتی همراه اول را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌داد که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن‌ از سرویس‌های اینترنتی این شرکت استفاده کنند.
غرفه شرکت ایرانسل هم با استقبال مواجه بود؛ ارایه سرویس شارژ الکترونیکی سیم‌کارت برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور و شارژ دو هزار تومانی سیم‌کارت آن‌ها، قرعه‌کشی برای ارایه یک گوشی تلفن همراه از میان بازدیدکنندگانی که فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده بودند و معرفی سرویس‌های GPRS از جمله مواردی بود که باعث توجه بازدیدکنندگان به این غرفه شد.
اما اکثر بازدیدکنندگان زمان چهار روز را برای چنین نمایشگاهی کم دانسته و خواستار آن بودند که این موضوع در سال‌های آینده بررسی شده و زمان نمایشگاه افزایش یابد.
با تمام این اوصاف نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام با وجود اظهارنظرهای کارشناسی مختلف، مشکلات، نقاط مثبت و منفی در ساعت 18 امروز به کار خود پایان دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد