سلولهای خورشیدی با بالاترین قابلیت تبدیل انرژی

 

ICTPRESS - شرکت شارپ به تازگی موفق به ساخت سلولهای خورشیدی شده است که قابلیت انتقال 8/35 درصدی دارند که بالاترین قابلیت سلولهای خورشیدی در سطح جهانی به شمار می رود .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " ساینس دیلی" ، برخلاف سلولهای خورشیدی سیلیکونی که معمول ترین نوع سلولهای خورشیدی هستند ، این سلولهای خورشیدی جدید از لایه های photo-absorption ساخته شده اند که ترکیبی از دو ویا بیشتر فلز از جمله ایندیوم و گالیوم است .
گزارش ها حاکی است از سال 2000 تاکنون شرکت شارپ عنوان دار یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیکی در جهان تلاشهای گسترده ای در راستای تولید سلولهای خورشیدی با نقاط اتصال سه گانه انجام داده تا بدین وسیله قابلیت تبدیل انرژی این سلولها را افزایش دهد . این فناوری جدید در اصل یک سلول خورشیدی ترکیبی محسوب می‌شود و در آن حداقل از دو لایه گردشی برای جذب انرژی خورشید استفاده شده است.این سلول خورشیدی سیستم‌های پیشرفته ماهواره‌ای را نیز شامل می شود و  به کمک آن‌ می‌توان حجم وسیع‌تری از انرژی خورشید را دریافت کرد.
گفتنی است؛ شارپ پیش از این سلولهای خورشیدی ای با قابلیت تبدیل انرژی 5/31 درصد ساخته بود اما این سلولهای جدید قابلیت تبدیل انرژی  8/35 درصدی دارند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد