شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ماهیت قضایی ندارد

 

 

ICTPRESS - عضو اصلی مجتمع شماره 34 رسیدگی به جرایم رایانه ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران گفت: عملکرد مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم رایانه‌ای مثل شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیست ودرواقع می‌توان گفت شورای انتظامی سازمان ماهیت قضایی ندارد و درون سازمانی است.
باقر افخمی، عضو اصلی مجتمع شماره 34 رسیدگی به جرایم رایانه ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران  در گفت و گو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب اظهار کرد:این مجتمع می‌تواند پروانه صادره شده توسط سازمان نظام صنفی را توقیف کند و از صدور پروانه جلوگیری کند و یا از ادامه کسب و فعالیت  شرکت مربوطه  متخلف یا سازمان  مربوطه جلوگیری کند.
او با بیان اینکه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای حق جلب و توقیف و صدور رای و حکم قضایی را مثل مجتمع قضایی ندارد. گفت: نیروی انتظامی نیز ملزم به انجام احکام صادره از مجتمع قضایی است.
وی همچنین در ادامه اظهار داشت:  بیش ترین موضوع شکایات در حوزه اینترنت اختلاف بر سر نام سایت و دامین است،  برخی شکایات در حوزه اینترنت بر این اساس است که برخی مدعی می شوند که افراد حقیقی یا سازمان های دولتی به ثبت نام مشابه سایت و دامین آنها اقدام کرده اند.
 وی درباره منبع صدور احکام این مجتمع گفت: ما برای این کار و صدور احکام از قوانین مجازات اسلامی و یا قوانین آیکان استفاده می کنیم ولی از این پس برای صدور احکام از لایحه قانون جرایم رایانه ای موجود کشور نیز استفاده خواهیم کرد که با این کار دست ما برای صدور احکام به استناد قوانین جمهوری اسلامی بیشتر باز می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد