بورس صفر و یک

  

  

محمد فواد رحمان سرشت – ICTPRESS - همگام با ظهور جامعه اطلاعاتی و انقلاب اطلاعاتی هزاره ،عناصری پدیدار گشت که مادام مردمانی با تعاریف و شمایل سنتی از آن یاد می کردند.

معامله رو در رو و تجارت فرد با فرد از جمله این واژه ها و عملکردهاست. موضوعی که بشر همواره برای ادامه زندگی خود در ذهن پنداشته تولد گونه های جدیدی از تعاریف با ذات قدیمی بوده که خود با طراحی و پیاده سازی و نوآوری بدان دست یافته است.

امروز معاملات در محیط های مجازی نیز به راحتی انجام می پذیرند و موضوعیت آن با توجه به زیرساختار پایه ،عناوین تجارت الکترونیک ، معاملات الکترونیک ، بورس الکترونیک ، بانکداری الکترونیک ، پول الکترونیک و از این قبیل به خود گرفته است.

آنچه شواهد نشان می دهد پیدایش شبکه های ارتباطاتی و توسعه مبانی آن است که موجبات تجلی عناصر نوینی را فراهم کرده است. وجود شبکه های ارتباطاتی، پایگاهی برای فناوری اطلاعات است تا زمینه های نرم افزاری رشد و توسعه مبانی سیستم های تجارت الکترونیک ، آنلاین و آفلاین را فراهم کند.

در این میان بورس یکی از عناصر مهم در اقتصاد و تجارت است که امروزه بصورت الکترونیکی هم جلوه گر شده است. در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته و اکثر اقتصادهای در حال توسعه بازارهای بورس وجود دارد. در کشور ما نیز بورس اوراق بهادار محل مبادلات بورس است. بزرگ ترین بازارهای بورس جهان در امریکا ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه و ژاپن واقع است.

قدرت واقعی شبکه جهانی اینترنت در تغییر روش های سرمایه گذاری و افزایش میزان صرفه جویی کاربران، در پدید آوردن یک بورس الکترونیک خودکار و متمرکز نهفته است ؛ در این شیوه ، مبادلات الکترونیکی ، واسطه های حرفه ای و مبالغ اضافی را که آنها برای کاهش ریسک و افزایش نقدینگی بوجود می آورند حذف می کند بنابر این سرمایه گذاران بیشتری جذب شده و هزینه های معاملات نیز سقوط می کند.

با به کارگیری زیرساخت ارتباطات الکترونیکی ،سرمایه گذار می تواند سهام خود را دربازار بورس الکترونیک به فروش برساند. این امر، امکان معاملات الکترونیکی را در دامنه قیمتی مد نظر در اختیار او قرار می دهد.

مشتری می تواند فهرستی از سفارشات را تهیه و در صورت تمایل به خرید با یک " کلیک " معامله را انجام دهد. برای فروش سهام، سرمایه گذار می تواند سفارش خود را "ارسال کرده" و منتظر بماند تا مشتری احتمالی معامله را کامل کند. اگر دو سفارش در نرخ و تعداد همخوان شوند، سیستم بصورت خودکار معامله را ثبت کرده و به این ترتیب سهام  واگذار می شود.

اما در این میان و در بورس صفر و یک ( الکترونیکی ) ، کلاهبرداری مشتریان، جعل هویت، فساد پرونده ای و سرقت، جملگی دغدغه های منطقی علاقمندان معاملات الکترونیک است که البته پیشرفت های حوزه تجارت الکترونیک و افزایش حجم معاملات اینترنتی طی سال های اخیر تا حد زیادی از این نگرانی ها کاسته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
ali mahrooz دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 21:57 http://www. byrapid.com

سلام خوبی وبلاگ خیلی قشنگ و جالبی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مورد فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود هستش منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با همین عنوان فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد