تصویب قانون فیلترینگ اینترنتی در ایتالیا

ICTPRESS - بر اساس قانون جدیدی که در کشور ایتالیا تصویب شده و از روز چهارم فوریه به اجرا گذاشته می شود و بر اساس آن وب سایت‌های منتشر کننده محتویات غیر اخلاقی و خشونت آمیز فیلتر خواهند شد .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی"، بر اساس این قانون هیچ وب سایتی حتی وب سایت یوتوب نیز از این قانون مستثنی نیست و وب سایت های آپلود ویدئو نیز از این پس به منظور تداوم روند فعالیت خود باید از دولت ایتالیا مجوز دریافت کنند .
طبق گفته مقامات ایتالیایی ، انتشار بی رویه مطالب و محتویات غیر اخلاقی در اینترنت و برای عموم مردم از سوی برخی وب سایت ها همچون یوتوب، محیط اینترنت را آلوده کرده و مقابله با این روند امری ضروری است .
مقامات ایتالیایی از شرکت های مخابراتی، اپراتورها و فعالان رسانه ای هم درخواست کرده‌اند که  از از این پس محتواهای منتشر شده بر روی وب سایت ها را به دقت مورد بررسی قرار دهند .
گزارش ها حاکی است؛ بسیاری از شرکت های اپراتوری مخابراتی و شرکت های بزرگ همچون گوگل ضمن اعتراض به اجرای این قانون از دولت ایتالیا خواستار بازنگری در مفاد و نحوه اجرای این قانون شده اند که البته در پاسخ دولت ایتالیا بر اجرای جدی این قانون تصریح کرده و خواستار 

  اجرای دقیق و مو به موی موارد موجود در این قانون شده است . 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد