معاون ارتباطات و برنامه ریزی خبر داد:

23 ماده برای توسعه ICT در لایحه برنامه پنجم توسعه

ICTPRESS - درلایحه برنامه پنجم توسعه که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شده، 23 ماده به منظور توسعه ICT در نظر گرفته شده است.

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس عبد خضر کامرانی، معاون ارتباطات و برنامه ریزی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در لایحه برنامه پنجم توسعه، تمرکز روی کاربری فناوری اطلاعات از جمله کاربردهای دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، فراگیری الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی است.
وی افزود: این ماده ها، بخش های بسیاری را از جمله، تجارت، بازار سرمایه، علم و فناوری، نظام اداری و صنعت و معدن را در بر می گیرد.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: همچنین در فصل نظام اداری و مدیریت لایحه برنامه پنجم توسعه، بخشی به عنوان فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این بخش برخی اقدام ها به منظور بسط خدمات دولت الکترونیکی و افزایش بهره وری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده که توسعه شبکه ملی اطلاعات امن و پایدار با پهنای باند مناسب و عرضه خدمات قابل ارایه به صورت الکترونیکی از سوی دستگاه های اجرایی از طریق این شبکه بخشی از این اقدام ها محسوب می شود.
مهندس عبد خصر کامرانی تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و عرضه خدمات الکترونیکی و اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی و کاهش اسناد کاغذی از دیگر موارد در نظر گرفته شده در بخش فناوری اطلاعات لایحه برنامه پنجم توسعه است.
وی ادامه داد: در همین راستا توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و کاربرد امضای الکترونیکی از جمله اقداماتی است که می بایست از سوی مراجع ذی ربط انجام شود.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی گفت: یکی دیگر از بخش هایی که توجه ویژه ای به آن شده و اقدامات مشخص نیز برای آن تعریف شده است، توسعه و تقویت نظام بانکداری الکترونیکی است.
وی تأکید کرد: همچنین در لایحه برنامه پنجم توسعه، توجه ویژه ای به بسط و توسعه فرهنگ ایرانی، اسلامی در فضای مجازی شده که از جمله آن می توان به گسترش و استقرار سامانه های مبتنی بر خط و زبان فارسی اشاره کرد. 


نظرات 1 + ارسال نظر
LOST یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 00:08 http://www.lost6.ir

سلام چه وب جالبی داری . اگه موافق باشی با هم تبادل لینک کنیم ، شما وب منو با عنوان :: سری ششم سریال لاست :: لینک کن و خبرم کن که با چه عنوانی لینکت کنم. موفق باشی . بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد