مهندس رضا تقی پور:

 

ICTPRESS - یکی از محورهای اصلی مطرح در میان جوامع بین المللی به منظور حفظ زمین به عنوان سیاره سبز، توسعه ICT است.

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور، در حاشیه مراسم کاشت نمادین نهال در روز درخت کاری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر گازهای غیر مفید و مخرب که توسط خودروها و برخی کارخانجات تولید می‌شود، محیط زیست را تهدید می‌کند.
وی با بیان این مطلب که حفظ سبزی محیط به عنوان یک ضرورت در همه جوامع مطرح می‌شود، تصریح کرد: قطعاً حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند نقش مهم و اساسی را در این زمینه داشته باشد.
مهندس رضا تقی پور افزود: به کمک این حوزه می‌توان آلودگی‌های محیط زیست که عمده آن از سوی خودروها و برخی کارخانجات تولید می‌شود را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره موثر محیط‌ ها نظیر محیط ترافیک و محیط‌ های صنعتی است که از این منظر، نقش بسیار مهم و موثری در حفظ محیط زیست و توسعه سبزی محیط دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: یکی موضوعاتی که در همه نشست‌ها و مجامع از آن به عنوان یکی از راه‌کارهای موثر حفظ زمین به عنوان سیاره سبز نام برده می‌شود، حوزه ICT است.
وی با بیان این مطلب که دولت دهم به عنوان نخستین دولت الکترونیکی نام گرفته، گفت: یکی از محورهای مورد نظر در این حوزه، محور رفاه و سلامت الکترونیکی است که توجه به محیط زیست و جلوگیری از توسعه آلودگی‌ها در آن مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد