امکان مشاهده آنلاین امضای گیرنده مرسولات پیشتاز

 

ICTPRESS - تاکنون فرستندگان مرسولات پیشتاز تنها قادر به رهگیری مرسوله با کد رهگیری از طریق پورتال شرکت پست بودند که از این پس فرستندگان این نوع از مرسولات می‌توانند در پایان روز کاری امضای شخص گیرنده مرسوله را مشاهده کنند، البته زمانی که موزعین به دستگاه‌های PDA تجهیز شوند امکان مشاهده آنلاین امضای گیرنده میسر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS مجتبی نصیری، معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه اجرای آزمایشی امکان مشاهده امضای گیرنده مرسولات پیشتاز از اول بهمن‌ماه بوده  در مورد زمان تجهیز موزعین به دستگاه‌های PDA با بیان اینکه این طرح در سال 89 نهایی و اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: مناقصه طرح برگزار خواهد شد و از آنجا که خرید دستگاه‌ها از خارج صورت می‌گیرد، پروسه زمان‌بری را در پیش داریم.
او تاکید کرد: همچنین باید دستگاه‌هایی خریداری شود که با توجه به نیازسنجی‌های به عمل آمده مناسب‌ترین و مقاوم‌ترین باشد زیرا در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اما بر اساس آمار بهمن ماه سال جاری در 9 ماهه سال جاری حدود 610 میلیون مرسوله پستی در سطح کشور قبول و توزیع شده است؛این مرسولات از طریق بیش از 17 هزار واحد پستی شهری و روستایی از متقاضیان جمع‌آوری و توزیع شده است و هم‌اکنون بیش از 9 هزار و 200 دفتر ICT روستایی و چهار هزار و 400 دفتر خدمات ارتباطی شهری در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر ایجاد پیشخوان دولت، راه‌اندازی شده که خدمات پستی مورد نیاز مردم را به آن ها، ارایه می‌کنند.
محمدحسن محبیان، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست درباره خدماتی که به متقاضیان ارایه می‌شود گفت: در حال حاضر و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های ذی‌ربط، اوراق مالیاتی سازمان امور مالیاتی، ابلاغیه‌های سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ احکام و آراء صادره از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و ابلاغ تخلفات ساختمانی از طرف شهرداری، از طریق پست صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: توزیع گذرنامه، گواهینامه، کارت خودرو، کارت معافیت نظام وظیفه، کارت هوشمند سوخت، قبوض و سیم کارت تلفن همراه از دیگر خدماتی است که از سوی شرکت پست ارایه می‌شود که به واسطه آن حجم زیادی از مسافرت های زائد درون شهری و بین شهری کاسته شده است.
محبیان با اشاره به برنامه‌های سال 88 نیز تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از بخش غیردولتی در ارائه خدمات پستی و خدمات فناوری اطلاعات، توسعه سرویس‌های پستی موجود و ایجاد سرویس‌های نوین از جمله برنامه‌های سال جاری است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های سال 88 می‌توان به ایجاد و توسعه سرویس تجارت الکترونیکی، افزایش سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در پست و ایجاد سازمان خدمات پست دولتی اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد