بیست و هشتمین نشست ماهانه انجمن جامعه اطلاعاتی برگزار شد

 

ICTPRESS - بعد از ظهر دیروز در کتابخانه ملی ایران بیست و هشتمین نشست ماهانه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با حضور دکتر کاظم معتمد نژاد و دیگر اعضاء هیات موسس و مدیره انجمن ، اعضای انجمن ، کارشناسان و صاحب نظران جامعه اطلاعاتی و اصحاب محترم رسانه های جمعی برگزار شد.
به گزارش ICTPRESS : نشست بیست و هشتم انجمن که به همراه دید و بازدید اعضاء با یکدیگر و اعضای هیات مدیره به خصوص پدر علوم ارتباطات ایران دکتر کاظم معتمد نژاد به مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و سال جدید خورشیدی 1389 برپا شد به بررسی اهمیت اجلاس پیش روی جامعه اطلاعاتی در ژنو پرداخت.
بنابر این گزارش : در این نشست دکتر کاظم معتمد نژاد ضمن خوشامد گویی به تاریخچه بنیان انجمن و شروع  حرکت به سمت تحقق جامعه اطلاعاتی در ایران اشاره کرد و گفت : ابراز امیدواری می کنم که امسال مناسبت دهمین سال آغاز فعالیت در زمینه جامعه اطلاعاتی در ایران بتوانیم فعالیت های بیشتر و بهتری را در این زمینه انجام دهیم ، کوشش های در خور جامعه ایران را در این زمینه داشته باشیم و جایگاه بررسی خودمان را در سطح جهانی حفظ کنیم.
در ادامه این نشست برنامه های آتی انجمن و جهت گیری های استراتژیک آن از سوی نماینده شورای اجرایی انجمن ارائه شد که شامل این موراد شد : کمک به جریان مستمر مفهوم سازی در زمینه جامعه اطلاعاتی ، تسهیل و تسریع جریان انتقال به موقع آخرین دانش و معرفت علمی ایران و جهان در زمینه اطلاعات و ارتباطات به جامعه علمی و محافل تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور ، کمک به حضور موثر و فعال کشور در اجلاس های جهانی ارتباطات و اطلاعات به ویژه اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ، کمک به کاهش شکاف موجود میان ایران با کشورهای پیشرفته در زمینه ارتباطات و اطلاعات از طریق نظارت علمی ، کمک به تشکیل سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی مجهز به دانش و مهارت های جهانی در زمینه ICT ، کمک به پیوند منسجم و هم افزایی میان محافل علمی اطلاعات و ارتباطات از یک سو و محافل حرفه ای از سوی دیگر ، ایجاد فضای مناسب برای بحث های انتقادی – نظری و کمک به تسریع ، تسهیل و اثر بخشی جریان دانایی محور شدن فرآیندهای توسعه ای کشور در سطح کلان .
در ادمه این نشست دکتر یونس شکرخواه با اشاره به روند و موضوع برگزاری اجلاس های جهانی سران کشورهای جهان درباره جامعه اطلاعاتی به بررسی اهمیت مجمع جهانی مباحثه درباره جامعه اطلاعاتی به عنوان موضوع اصلی نشست بیست و هشتم انجمن جامعه اطلاعاتی پرداخت.
دکتر شکرخواه در سخنان خود جزئیات اسلایدهای آماده شده از سوی خود را برای ارائه در این مجمع به تفضیل بیان داشت و ابراز امیدواری کرد: با حضور دکتر جلالی، نماینده انجمن در این مجمع ، امیدواریم نتایج خوبی برای ایران حاصل شود.
به گزارش ICTPRESS ، در ادامه این نشست و در بخش پایانی گفت و گوی بررسی و تحلیل مجمع یاد شده با حضور رسانه های جمعی و برقراری فضای پرسش و پاسخ برپا شد.
در این گفت و گوی پرمحتوا دکتر کاظم معتمد نژاد ، دکتر یونس شکرخواه ، دکتر علی اکبر جلالی ، دکتر محسنیان راد و دکتر اعتمادی حضور یافته و ضمن اظهار بیاناتی در بررسی این مجمع به سوالات حاضران و رسانه ها پاسخ گفتند.
این نشست با نتیجه هم اندیشی در بررسی اهمیت مجمع جهانی مباحثه درباره جامعه اطلاعاتی ، بررسی فعالیت های ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی ، ارزیابی وضعیت موجود در حوزه جامعه اطلاعاتی ایران ، بررسی راه حل های پیشنهادی برای برون رفت از چالش های احتمالی جامعه اطلاعاتی ایران ، انتقال دانش میان استادان و کارشناسان و اعضای انجمن جامعه اطلاعاتی و ایجاد فضای تعامل میان اعضای خانواده جامعه اطلاعاتی حاضر در این نشست پس از انداختن عکس دسته جمعی به کار خود پایان داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد