توسعه پوشش شهر تهران با 526 آنتن تلفن همراه

 

ICTPRESS - سال جاری و به منظور توسعه پوشش شبکه تلفن همراه در شهر تهران، 526 ایستگاه BTS فعال خواهد شد.

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس وحید صدوقی در بازدید نمایندگان مجلس از شرکت ارتباطات سیار، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: این اقدام به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان و کاهش شکایات در این زمینه انجام می شود.
وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آمار هفتگی، درصد موفتیت مکالمات به بیش ار 93 درصد رسیده و این در حالی است که میزان دسترسی مشترکان تهرانی به شبکه به بیش از 98 درصد رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس آمارها، میزان کیفیت شبکه در سال گذشته و در کل کشور به بیش از 95 درصد رسید که نسبت به زمان مشابه سال پیش از آن، حدود پنج درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء کیفیت شبکه تلفن همراه در تهران، گفت: طراحی مجدد کلیه سایت‌های شهر تهران، تأمین پوشش و ظرفیت لازم در مراسم ها و اعیاد و بهبود شاخص‌های کیفیت شبکه، از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌باشد.
وی ادامه داد: سال گذشته و به منظور توسعه شبکه تلفن همراه در سطح کشور و با راه‌اندازی سایت‌های BTS جدید، تعداد این سایت‌ها به بیش از 18 هزار و 900 عدد رسید.
وی تأکید کرد: همچنین با توسعه ظرفیت مراکز SMSC، هم اکنون امکان ارسال و دریافت حدود 11 هزار پیام در هرثانیه فراهم شده است.
وحید صدوقی با اشاره به وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در سطح کشور، تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی شهرها و نزدیک به 60 درصد روستاهای کشور و همچنین بیش از 47 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، تحت پوشش شبکه،همراه اول قرار دارند.
وی با بیان این مطلب که 91 درصد از جمعیت کشورتحت پوشش این شبکه هستند، افزود: بیش از 37 میلیون و 750 هزار سیم کارت به متقاضیان ارایه شده که حدود 22 میلیون عدد از این تعداد، سیم کارت اعتباری است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در خصوص عملکرد این شرکت در برنامه پنجم توسعه کل کشور اظهار داشت: تحقق 399 درصدی اهداف برنامه در حوزه دایری تلفن همراه و همچنین تحقق 260 درصدی این اهداف در بخش ضریب نفوذ این نوع از تلفن، بخشی از نتایج تلاش‌های کارشناسان مجموعه ارتباطات سیار در طول برنامه چهارم توسعه است.
بر اساس این گزارش، در این جلسه علاوه بر مدیران ارشد مجموعه ارتباطات سیار، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات حضور داشتند.
نمایندگان مجلس در پایان این دیدار با ابراز رضایت از تلاش‌های صورت گرفته، توضیحات فنی ارایه شده در زمینه را قانع کننده دانستند و ابراز امیدواری کردند تلاش‌ها برای بهبود روز افزون کیفیت شبکه ادامه داشته باشد.
این گزارش حاکی است، نمایندگان مجلس در این نشست تأکید کردند که هر دو اپراتور فعال تلفن همراه در کشور می‌بایست پیش از ارایه آمارها و اطلاعات به مجلس آن‌ها را به تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد