نظارت والدین بر مصرف اینترنت

 

ICTPRESS - هر نرم‌افزار دو گروه کار شامل کارکردی و غیرکارکردی انجام می‌دهد که در ورژن جدید نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت در بخش کارکردی آن تغییری لحاظ نشده است.

در ورژن جدید سرعت اجرای نرم‌افزار افزایش پیدا کرده است که حافظه مصرفی آن به منظور اجرا در رایانه‌های ضعیف‌تر کاهش یافته و با آنتی‌ویروس‌ها نیز سازگارتر شده است، نرم‌افزار جدید طوری طراحی شده است که کودکان نمی‌توانند آن را از کار بیندازند، از نصب خارج کنند، تنظیمات آن را تغییر دهند و یا ببندند و پایگاه‌های موجود در این نرم‌افزار که در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده است، در ورژن جدید به روز شده است. علاوه بر این‌ها اشکالات کوچک زبان فارسی این نرم‌افزار همچون فونت آن رفع شده است.
به گزارش ICTPRESS ، اظر پروژه‌ نظارت والدین بر مصرف اینترنت شورای عالی اطلاع‌رسانی از دریافت طرح نسخه بعدی نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت خبر داد و با بیان اینکه تا پایان این ماه در مورد اجرای آن تصمیم می‌گیریم، تصریح کرد: نسخه جدید می‌تواند برروی چت، ایمیل و بازی‌های رایانه‌یی نیز کنترل داشته باشد. اما باید درباره اینکه عرض یا عمق این نرم‌افزار را افزایش دهیم، تصمیم‌گیری کرد زیرا افزایش کمی که به اجرا نشدن منجر نشود باعث شکست نرم‌افزار خواهد شد.
علی کاظمی با بیان این که بعد از آغاز به کار شورای عالی اطلاع‌رسانی در این حوزه در حال حاضر پنج شرکت در کشور فعال هستند‌، خاطرنشان کرد: ‌ما همچنان قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را داریم و اگر فعالیت‌های انجام شده در این حوزه گسترش پیدا نکند، اقداماتی که تاکنون انجام شده است بی‌نتیجه خواهد ماند.
او تعداد دانلود از نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت را تاکنون 220 هزار عدد عنوان کرد و گفت:‌ از اینکه چه تعداد نصب و استفاده شده است اطلاعی در دست نیست زیرا اطلاعاتی از رایانه کاربران دریافت نمی‌کنیم.
ناظر پروژه‌ی نظارت والدین بر مصرف اینترنت با اعلام اینکه کاربران می‌توانند نظرات خود را از طریق سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی به آدرس www.scict.ir در اختیار مسوولان قرار دهند تا تغییرات بعد از این برمبنای نیاز آنان صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: مدارس،‌ شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در دانلود کردن این نرم‌افزار مشکل دارند، می‌توانند با حضور در محل شورا نسخه دانلود شده آن را تحویل بگیرند.
او با بیان این که این نرم‌افزار امکان نظارت والدین بر مصرف اینترنت اعضای خانواده و به ویژه کودکان را فراهم می‌کند، افزود: محدود کردن حجم مصرف اینترنت و زمان مصرف آن، محدود کردن روزهای مصرف و فیلتر تصاویر غیراخلاقی که با فیلترشکن می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد از جمله کارآیی‌های نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت است، مدت زمان زیادی از استفاده نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت در سطح جهان می‌گذرد. در حال حاضر 50 نرم‌افزار در این حوزه در سطح جهان وجود دارد.
وی با تاکید بر این که هدف از ارائه‌ی این نرم‌افزار فرهنگ‌سازی همراه با ارائه‌ی تکنولوژی است، یادآور شد: RFP این طرح اسفندماه 86 برروی سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی قرار گرفت و نخستین ورژن این نرم‌افزار آبان‌ماه امسال در سایت ارائه شد که قابل دانلود کردن است. دومین ورژن آن نیز بعد از رفع اشکال تا پایان امسال برروی سایت شورا قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد