آماده‌سازی پست برای واگذاری به بخش خصوصی

  

 

ICTPRESS   - مدیر عامل پست کشور، تفکیک بخش حاکمیتی را یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه آماده‌سازی پست برای واگذاری به بخش خصوصی دانست و گفت: تصویب و تشکیل سازمان پست دولتی در هیات وزیران و آماده سازی اساسنامه آن از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستاست.
محمدحسن محبیان عراقی ، مدیر عامل پست کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ICTPRESS با بیان اینکه در بخش پست قرار بر این بود که تصدی‌گری از حاکمیت تفکیک شود و حاکمیت ایجاد شده و اپراتور مستقل ایجاد شود، گفت: اساسنامه‌ دو شرکت آماده و به تصویب همه‌ بخش‌های مرتبط رسیده و به هیات دولت نیز ارسال و به تصویب رسید و پس از آن به مجلس ارسال شده و منتظریم تا این لایحه در مجلس نیز به تصویب برسد تا پس از آن سازمان پست به صورت رسمی ایجاد شود که همان بحث حاکمیتی است.
وی افزود: پس از این کارها شرکت پست به صورت دولتی باقی می‌ماند که آن هم نهایتا تا اواخرماه جاری کارش آماده است تا بتوانیم برای این اپراتور پروانه بگیریم که باید شرکت نیز سود آور شود و مسیر خصوصی‌سازی را هم طی می‌کند که البته این کار بستگی به سازمان خصوصی سازی دارد و رگولاتوری که باید پروانه را اعطا کند.
همچنین رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفته بود: پیش از این، تأسیس سازمان پست دولتی به تصویب دولت رسیده بود، در حال حاضر آماده‌سازی پست برای اجرایی شدن اصل 44 و خصوصی‌سازی، یکی از اصلی‌ترین موضوع‌های مطرح در این حوزه است. به همین منظور با تلاش مدیران و متخصصان، ابعاد مختلف این موضوع شناسایی و برنامه لازم تدوین شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد