استفاده از ذرات نانو برای نشان دار کردن سلولهای تومور

 

 

ICTPRESS - محققان به تازگی موفق به اراده روشی شده اند که در آن از نانوذرات برای نشان دار کردن سلولهای تومور استفاده می شود .این امر موجب می شود که جراحان راحت تر بتوانند این سلولها را شناسایی کرده و از بین ببرند .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " نیوساینتیست"، دانشمندان دانشگاه اوهایودر مقاله ای در نشریه" نانوتکنولوژی" چنین گزارش داده اند که ذرات نانویی ساخته شده توسط آنها موسوم به " نانوکامپوزیت" که دارای تشعشع بوده و خاصیت مغناطیسی دارد با ورود به داخل خون بیمار می توانند به شناسایی سلولهای تومور مغزی موسوم به  glioblastomas کمک کنند .
در این مقاله آمده است که نانوکامپوزیت ها کمتر از 20 نانومتر اندازه دارند ( یک نانومتر یک میلیاردم یک متر استو یک ورقه کاغز 100 هزار نانومتر ضخامت دارد ).
طبق گفته این دانشمندان نانوکامپوزیت های ساخته شده به MRI تناقض رنگی دارند که این امر به پزشکان اجازه می دهد قبل از جراحی تومورهای سرطانی را قبل از انجام جراحی مکان یابی کنند .
همچنین به دلیل خاصیت مغناطیسی که این نانوکامپوزیت ها دارند رنگ تومور را در مقابل نورهای خاص تغییر می دهد که این امر شناسایی آن ها را بسیار آسان کرده و پزشکان را برای از بین بردن تومور به مکان دقیق آنها راهنمایی می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد