با رشد107 درصدی بانکداری اینترنتی ظرفیت سبا 15 برابر می شود

 

ICTPRESS - با ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری سامانه بانکداری اینترنتی(سبا) در بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک، خرداد ماه سال جاری 6 میلیون و 976 هزارو 526 تراکنش (بانکهای صادرات و ملی)انجام شده که 107 درصد افزایش را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می دهد.
 به گزارش ICTPRESS در خرداد ماه سال گذشته تعداد تراکنش ها 3 میلیون و 368 هزارو 626 بوده که با افزایش قابلیت های این سامانه و فراهم آوردن امکان اتصال اینترنتی به سامانه ساتنا یا همان انتقال وجه بین بانکی در سال گذشته، 68 هزار و 462 تراکنش ساتنایی در خرداد  ماه سال جاری ثبت شده است که 477 درصد رشد را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می دهد.
متقاضیان استفاده از این خدمت پس از دریافت رمز اینترنتی از بانک مورد نظر می توانند از خدماتی چون: دریافت صورتحساب 30 گردش آخر، دریافت صورتحساب دوره ای ، دریافت خلاصه حساب، دریافت مانده حساب ، انتقال وجه بین حسابهای خود شخص، انتقال وجه از حساب شخص به حساب سایرین، تعیین مبلغ چک های صادر شده، پرداخت قبوض همگانی(آب، برق، گاز، تلفن، موبایل، .....)، مدیریت حساب های مقصد، امکان تعریف دستور پرداخت، احراز هویت الکترونیکی کاربران سیستم بانکداری اینترنتی در شعب، انتقال وجه بین بانکی ، پرداخت اقساط تسهیلات ،گزارش آخرین وضعیت تسهیلات، درخواست عضویت در سیستم بانکداری اینترنتی ، درخواست دستگاه رمز یاب جدید و درخواست فعال سازی مجدد کاربران غیر فعال( کاربرانی که به دلیل وارد نمودن رمز اشتباه و یا  هر دلیل دیگری کاربری آنها غیر فعال شده) برخوردارشوند.
گفتنی است؛  در حال حاضر تراکنش های انتقال وجه غیر ساتنایی با  367هزار و 112 تراکنش در خرداد ماه سال 89 در جایگاه اول کاربری های این سامانه قرار دارد که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 117 درصد رشد را نشان می دهد. امنیت این سامانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و در نظر گرفتن گذر واژه یکبار مصرف باعث اطمینان خاطر مشتریان می شود.
لازم به ذکر است؛ در حال حاضر بانکهای صنعت و معدن، توسعه صادرات و دی نیز از این سامانه بهره مند هستند و پیش بینی می شود با برنامه ریزی های پیش رو ظرفیت این سامانه تا 15 برابر افزایش یابد. در حال حاضر سامانه "سبا" از توان پوشش تعداد تراکنش های بیشتری برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد