اپراتور ، وظیفه‌ای برای بررسی قاچاق‌کنندگان ترافیک ندارد

 

ICTPRESS - نشست خبری به مناسبت سومین سالگرد آغاز به کار اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) عصر روز گذشته با حضور مسوولان این شرکت در محل هتل سیمرغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، ابوالقاسم رحیمی‌راد - معاون فروش و توزیع ایرانسل - درباره خرید و فروش سیم‌کارت و کارت شارژ ایرانسل و اینکه آیا نظارتی بر این موضوع صورت می‌گیرد،‌ گفت: نظارت ما برروی نمایندگی‌های رسمی‌مان است که بیش از هفت هزار نمایندگی است و طبیعی است اگر سیم‌کارتی از طریق سوپرمارکت‌ها خریداری شود ما نظارتی برروی آن نداریم و سازمان حمایت از مصرف‌کننده در این زمینه نظارت می‌کند.
وی ادامه داد: اگر در این زمینه تخلف یا موضوعی به ما منعکس شود، آن را پیگیری می‌کنیم که البته چند مورد گران‌فروشی که به ما منعکس شده اما به خاطر اینکه در این رابطه مستندات محکمی ارائه نشد، قابل پیگیری نبود.
علی‌اصغر عینی‌پور - معاون فنی شرکت ایرانسل - در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: بارها گفته‌ایم از طرف ایرانسل هیچ‌گونه ترمینیشنی انجام نمی‌شود، ممکن است از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل یا اپراتورهای دیگر و حتی تلفن ثابت این عمل انجام شود اما این موضوع ربطی به خود ایرانسل ندارد.
وی درباره قاچاق ترافیک هم گفت: وظیفه اپراتور نیست که بررسی کند و ببیند چه کسانی قاچاق ترافیک می‌کنند و آیین‌نامه‌ای که در این زمینه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب و ابلاغ شده که در حال اجراست.
او درباره میزان هزینه‌ای که ایرانسل بابت تبلیغات خود انجام می‌دهد، گفت: ما مجبور به اطلاع‌رسانی به مشترکان خود هستیم و در سایر رسانه‌ها یا در رادیو و تلویزیون، انواع سرویس‌هایمان که در سه سال گذشته راه‌اندازی کردیم را به اطلاع مشترکان می‌رسانیم و رسم نیست که اپراتور در مورد هزینه تبلیغات خود صحبت کند.
وی راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم و ورود این اپراتور را به فال نیک گرفت و درباره پوشش ایرانسل در مترو گفت: ایرانسل کل لاین یک و دو را تحت پوشش قرار داده و ایستگاه‌های جدید این دو لاین را تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهد داد و برای لاین چهارم نیز به زودی اقدام می‌کند.
او درباره کیفیت آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های ایرانسل توضیح داد: در این رابطه با مشکلاتی برای نصب BTS ‌مواجه بودیم که در بعضی جاها حل شده است؛ به‌عنوان مثال در رابطه با شهر اصفهان به خاطر بافت بدی که دارد، مذاکراتی را با شهرداری انجام دادیم تا این مشکل حل شود ولی در تهران می‌توان گفت این موضوع خوب است البته ممکن است در بعضی جاها به خاطر بافت مسکونی مشکلاتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 1300 شهر و دهستان تحت پوشش این اپراتور است، ادامه داد: در شبکه‌ ما زیرساخت و خطوط انتقال را از شرکت‌های مخابراتی می‌گیریم و اگر این لینک‌ها دچار خرابی شوند ما نیز با مشکل مواجه می‌شویم.
وی درباره برنامه ورود ایرانسل به بورس گفت: وارد شدن به بورس، شرایط و مقدماتی دارد که این شرایط را سازمان بورس تعریف می‌کند که باید به دنبال آن شرایط باشیم که هستیم.
عینی‌پور درباره موضوع سایت‌شرینگ گفت: از زمان تغییر مدیریت این شرکت تعداد اندکی از سایت‌ها شیر شده و تعدادی سایت‌ را ایرانسل به همراه اول برای برخی نقاط داده است اما از طریق شرکت ارتباط مشترک شهر در حال پیگیری هستیم.
محمود طلایی - مدیر ارشد پشتیبانی پروژه‌ها - در این مراسم گفت: شبکه فروش اینترنتی در یک سال گذشته صددرصد ظرفیت خود را افزایش داده و ایجاد مراکز تماس منطقه‌ای با زبان‌های مختلف و گویش‌های محلی جهت ارائه خدمات سریع به مشترکان است.
وی درباره سیستم پستچی که در حال راه‌اندازی است، اظهار کرد: با استفاده از این سیستم همه مشترکان آدرس‌های پست الکترونیکی خود را (حداکثر پنج آدرس) از طریق خدمات پستچی به شماره همراه ایرانسل خود اتصال داده و به محض دریافت نامه الکترونیکی در هر کدام از این آدرس‌ها آن را برروی تلفن همراه خود به شکل پیامک و ام‌.‌ام.‌اس دریافت می‌کنند و در همان لحظه به آن‌ها پاسخ می‌دهند.
مظفری‌پور - مدیر کل بازاریابی ایرانسل - هم گفت: سرویس جدیدی که قرار است در آینده نزدیک ارائه شود، خدمات همراه مبتنی بر مکان است که این خدمات پیشرفته ارتباطاتی بر اساس موقعیت فرد، شخصی‌سازی می‌شود.
او گفت: ایرانسل وارد ابعاد فرهنگی استفاده از خدمات شده که یکی از آن‌ها پرتال ویترین است و با چهار موسسه فرهنگی مذاکراتی انجام دادیم که در زمینه فرهنگی با ما همکاری می‌کنند؛ درواقع محصولات ویترین برروی ابعاد فرهنگی متمرکز است و از طرفی با توجه به بستری که برایمان فراهم می‌شود، در کنفرانس‌های مربوطه شرکت کردیم.
مظفری‌پور با تاکید بر این که ایرانسل در این زمینه متولی نیست و به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد، گفت: برروی سایت‌مان فراخوانی در زمینه محتوای الکترونیکی دادیم که از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم درباره محتوای الکترونیکی مرتبط با تلفن همراه با ما همکاری کنند که از این همکاری استقبال می‌کنیم.
در ادامه این مراسم علی جعفریه - مدیر بازاریابی وا‌یمکس ایرانسل - اظهار کرد: وایمکس به عنوان یک خدمات جدید در بستر جدیدی ارائه می‌کند و درواقع فن‌آوری ارتباطی بی‌سیم توانایی برقراری ارتباط به دو صورت ساکن و متحرک را داراست؛ وایمکس نسل چهارم ارتباطات ماکرویو را در جهان ایجاد می‌کند.
وی گفت: در سال 2001 استاندارد وایمکس برای نخستین بار و با هدف اتصال یک نقطه به چند نقطه، متولد شد و 502 شبکه رسمی وایمکس در 145 کشور جهان در سال 2009 خدمات ارائه می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود در سال 2012 چیزی در حدود 50 میلیون کاربر داشته باشد.
او تصریح کرد: وای فای هم تکنولوژی است که در محدوده‌ LAN کار می‌کند اما وایمکس تکنولوژی است که در محدوده MAN عمل کرده و درواقع گستره‌ی پنج تا 10 کیلومتری را پوشش می‌دهد؛ سهولت گسترش شبکه‌، قابلیت سرویس‌دهی به کاربران متعدد، فن‌آوری بی‌سیم و بدون محدودیت‌های فیزیکی سیم از جمله ویژگی‌های وایمکس است.
اما حسین‌علی فرزاد - معاون حقوقی ایرانسل - در بخشی از سخنان خود گفت: در لیسانس ما تعهدی به عهده ایرانسل برای ورود به بورس وجود ندارد اما پیش‌بینی شده اگر هیات مدیره‌ ایرانسل از نظر تامین منابع مالی لازم یا جذب سرمایه آمادگی ورود را داشته باشد، شرایطی را باید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات یا وزارت ارتباطات تهیه و به ایرانسل ابلاغ کند تا ایرانسل مطابق با آن وارد بورس شود.
وی ادامه داد: ایرانسل سهامی خاص است و برای ورود به بورس باید سهامی عام شود و تشریفات دیگری نیز دارد که البته موضوع ورود کاملا اختیاری است.