جیتکس افتتاح می شود

جیتکس ۲۰۰۷ تا دقایق أینده افتتاح می شود

 

رشد سرویس سلامت از طریق اس ام اس

 "سرویس  سلامت از طریق پیام کوتاه" ( Healthcare Services ) با خاصیت درمانی و زمینه سازی بهداشت و سلامت انسانها به سرعت در حال گسترش است.

 به گزارش ICTPRESS از واحد تحقیق و توسعه آتیه داده پرداز (ADP) ، تحقیقات نشان می دهد که پیام کوتاه (Healthcare Services ) به بیماران یادآوری می کند تا فراموشی قرار ملاقات های خود با بیمارستان و پزشکان را حدود 30 تا 50  درصد کاهش دهند.

این گزارش می افزاید : پیام کوتاه کمک بسیار شایانی در جهت کنترل بیماری های مزمن نیز انجام می دهد ؛ برای نمونه آمارهای قبلی نشان می داد که تا سال 2025 در دنیا 300  میلیون نفر از بیماری دیابت رنج خواهند برد، اما با یک برنامه تدوین شده جهانی و یا منطقه ای جهت ارسال آلارم های هشدار دهنده برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری که شامل نحوه تغذیه، لزوم چکاپ منظم، لزوم ورزش و بسیاری موارد دیگر می شود، می توان تا حد زیادی ابتلاء به این بیماری را کاهش داد.

به گزارش ADP : سرویس سلامتی از طریق SMS امروزه سریع ترین ، راحت ترین و ارزان ترین نوع ارتباط با بیمار را در صنعت پزشکی و سلامت به ارمغان آورده چرا که بنا بر تحقیقات انجام شده ارتباط مستمر با بیماران حتی پس از اتمام دوره درمان آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و این در حالی است که در گذشته ، سازمانها و مراکز پزشکی و سلامت،کار خود را زمانی که بیمار بهبود می یافت،پایان یافته می دانستند.

این گزارش می افزاید: ارسال لحظه به لحظه گزارش وضعیت بیمار به خانواده وی، باعث همکاری نزدیکتر و دقیق تر بیمارستان با خانواده بیمار، برای بهبودی هر چه سریعتر بیمار در زمان حضور در بیمارستان است.

ADP در این گزارش آورده است : این عملیات از طریق ارسال پیام‌‌های هشدار دهنده به بیمار پس از خروج از بیمارستان ( دوره نقاهت در منزل ) جهت یادآوری حفظ سلامت و بهبودی سریعتر انجام می‌شود، و همچنین پیام کوتاه، شرکتهای داروسازی را قادر می سازد ، تا با یک ارتباط دوطرفه با مشتریان و بازتاب کیفیت محصولات ، نحوه فروش خود را مدیریت کنند.

بنا براین گزارش: در بیان دیگر موارد می توان به ارسال گزارش آخرین تحقیقات و یافته های پزشکی و همچنین تولیدات (تجهیزات) پزشکی  به پزشکان ، ارسال نوبت های تعیین شده جراحی و هماهنگی با متخصصین، ارسال گزارش های بحرانی و جدید به داروخانه ها، ارسال زمان چکاپ به بیماران جهت یاد آوری، ارسال نتیجه آزمایش (تشخیص) به بیمار، ارسال هشدار به والدین جهت یادآوری زمان واکسن، اشاره کرد.

ADP در گزارش خود تصریح می دارد: در ایران نیز سرویس های ارتباط با مخاطبین از طریق رسانه SMS وجود دارد که سرویس دهندگان این خدمات با ارائه نرم افزار مخصوص گامی مهم را در جهت ارتقای صنعت پزشکی در کشور برداشته اند.