ICT توپ فوتبال مدیران تصمیم گذار!

محمد فواد رحمان سرشت - ICTPRESS - امروزه جهان پیرامون ما سراسر آکنده از تغییرات و تحولات گوناگونی در عرصه علم و فناوری است.

این مسئله آنچنان گسترش یافته است که نمونه آن را در افزایش روزافزون کابران تلفن همراه و ارزش افزوده های آن همچون پیام کوتاه ، رایانه و پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری آن در کوتاه ترین زمان ( ۱۰ ساله اخیر ) و افزایش کابران می توان به خوبی  مشاهده کرد.
در این میان با ظهور ابزار نوین و فرایندهای وابسته به آن ، فرامین نرم افزاری و زیر ساخت های مورد لزوم ،بحث داغ آمادگی الکترونیکی از مهم ترین مباحث روز است.
آنگاه که با پیشنهاد اتحادیه مخابرات راه دور و قبول سازمان ملل متحد بر تشکیل اجلاس سران کشورهای جهان درباره جامعه اطلاعاتی ،این مسئله از ۲۰۰۳ میلادی به جد دنبال شد که در نتیجه آن جهان چهره جدی تری برای تعقیب مسائل پر اثر در بالا بردن آمادگی الکترونیکی در میان کشورها به خود دید.
 این مسئله حتی با جلسات بعدی رنگ بیشتری گرفت و در ۲۰۰۵ میلادی در تونس تصمیمات مرور و بررسی عملکرد علاوه بر مقاطع میانی به سال ۲۰۱۵ میلادی موکول شد.
آنچه کشورها اکنون شدیدا به آن توجه کرده و پی گیری می کنند، افزایش شاخص هایی است که در اصل آمادگی الکترونیکی آنها را بالا می برد تا به واسطه آن، هم از چرخه تکنولوژی روز عقب نمانده و بهره مند شوند و هم فاصله فقیر و غنی را کاسته و عدالت را جاری سازند.
اما کشور ما هم در این بین همانند دیگر کشورها ضمن حضور در مجالس یاد شده بر پی گیری مباحث مشترک جهانی در افزایش آمادگی الکترونیکی خود متعهد شد.
از این رو اتفاقات مهمی هم در جرگه فراهم آوری زیرساخت ها ، افزایش ضریب نفوذها و تاسیس دفاتر خدمات روستایی و امثال آن در کشور انجام گرفت .
اما آیا کافی است ؟
امروز در شرایطی صحبت از فناوری و سرعت شتابان آن را به میان می آوریم که از فکر تا عمل در سراسر جهان فاصله تنها یک کلیک است.
از طرفی دیگر در این شرایط در کشورمان اختلاف نظرها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از حوزه سیاسی رنگ رقابت و درگیری های بی اثر و چرخش وار به خود گرفته است.
اصل موضوع جای خود را به اختلاف سلیقه ها ، منم منم ها و ... داده است به گونه ای که هر مسئول و سازمان مربوطه برای حل مشکل مقطعی به توجیهی مقطعی متوسل شده و توپ را به زمین دیگری حواله می دهد.

در این میان آیا فناوری اطلاعات و ارتباطات به مثابه توپ فوتبالی است که میان مسئولان پاسکاری می شود و از مسیر مشخصی در حرکت برخوردار نیست ؟!
این مسئله از  مهم ترین موضوع تولی گری مباحث مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات گرفته تا برگزاری بزرگ ترین نمایشگاه های ICT در ایران به چشم می خورد.
مگر نه آنکه اهداف مشترک است و آن بهر مندی از تکنولوژه های روز جهان برای ارتقاء سطح ایران در جهان ، عدالت گستری ، رشد علمی مردم ، افزایش سطح خدمات دهی دولت به مردم بر پایه سیستم های نوین با کمترین زمان ممکن ، پیوستن به جامعه اطلاعاتی جهانی ، تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور، اهمیت بخشی به مصالح کشور ، کمک به رشد اقتصادی پایدار و توسعه آن و از این قبیل است ، پس یکی برای همه و همه برای یکی 

انقلاب پنهان

۲۰۰۷ میلادی برای جهان امروز مصادف با دگرگونی عجیب و غریبی در حوزه فناوری اطلاعات است که از آن شاید به انقلاب پنهان می توان یاد کرد .
این تعبیر همان تحولات ژرفی را مورد اشاره قرار می دهد که دگردیسی بحث انتقال اطلاعات از طریق فایبر اپتیک در گذار از خطوط سیم مسی تا دسترسی به پهنای باند بالاتر در مدل های نوین ترانسفر بیس دیتا رخ می دهد.
یک دو سال قبل به مدل شکاف اتم و استفاده از انرژی ساطع در انتقال اطلاعات اشاره ای در اخبار تلویزیون ایران شد که ذهن دانشمندان را معطوف خود ساخته بود .
این بزرگ ترین اتفاقی است که در کنار ترانسفر دیتا به ابزار جدید با سرعت نور از اهمیتی فراتر برخوردار است کما اینکه اکنون در اخبار به کامپیوتر های کوانتومی اشاره می شود.
در این شرایط این بزرگ اتفاق تنها یک تحول ساده نیست بلکه در کنار ارائه سرویس های دولت الکترونیک در مدل G2G لااقل با بهره گیری از دیتا سنتر های لازم و بنا سازی زیر ساخت های مناسب ، انقلابی پنهان ، تاثیر گذار و قابل تفکر است .

همزمانی تله کام و الکامپ صنعت ICT کشور را رونق می بخشد

نمایشگاه تله کام یک اتفاق مهم است که همه مدیران و کارشناسان صنعت مخابرات کشورمان را گرد هم می‌آورد.
به گزارش ICTPRESS ، مهندس حسن عبقری مدیر عامل شرکت زعیم در گفت‌وگو با ستاد خبری ایران تله کام 2007، روند برگزاری نمایشگاه مخابرات و ارتباطات(تله کام) در چند سال گذشته را مناسب ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری ارتباطات و مخابرات در جهان افزود: «هر چند سهم بزرگی از صنعت مخابرات در کشور ما عملا متعلق به بخش دولتی است، اما در چند سال اخیر این بخش اهمیت خود را پیدا کرده و بخش خصوصی نیز رشد کرده است.» وی لزوم نمایش توانمندی‌ها و فعالیت‌های شرکت‌ها و کارشناسان در این صنعت را مورد تاکید قرار داد.
عبقری بر نقش نمایشگاه مخابرات در ارتقاء این صنعت تاکید کرد و افزود: «نمایشگاه تلکام در ایران در حکم یک اتفاق مهم است که باعث می‌شود مجموعه دست‌اندرکاران مخابرات کشور، اعم از مدیران و کارشناسان از همه نقاط و استان‌ها گرد هم بیایند ، از این فرصت استفاده کنند و به آشنایی و تبادل نظر و گفت‌وگو  بپردازند و از این نظر، تلکام یک فرصت استثنایی تلقی می‌شود.»
وی همچنین نقش حضور شرکت‌های بزرگ مخابراتی خارجی در گسترش و اعتبار این نمایشگاه را نیز مهم دانست و بر لزوم دعوت این شرکت‌ها برای حضور مداوم در نمایشگاه به وسیله وزارت ارتباطات و نیز شرکت مخابرات تاکید کرد.
عبقری با توجه به همزمانی دو نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال جاری، این مسئله را موجب رونق و توسعه عرصه ICT در کشورمان دانست.
وی با اشاره به این که شرکت متبوعش در سال جاری به نسبت دو برابر سال گذشته در نمایشگاه حضور خواهد داشت، افزود: «برنامه امسال ما در این نمایشگاه در بحث‌های Transmision و Access در مخابرات است مانند فیبر. در مخابرات رادیویی هم با قدرت بیشتری حضور خواهیم داشت مانند آنتن‌ها و گیرنده‌های فرکانس بالا و دستگاه‌های جهت یاب. در حوزه های مهندسی هم مانند پروژه های نفت در این زمینه فعالیت‌های خودمان را نمایش خواهیم داد.»

 

هفت خبر پرتال اخبار فارسی

پرتال خبری «هفت خبر» که فعالیت آزمایشی خود را همزمان با عید سعید فطر آغاز کرده بود، به صورت رسمی شروع به کار کرد.
به گزارش ICTPRESS ، این پرتال خبری که در نشانی www.news07.com قرار دارد به منظور دسترسی آسان به اخبار مختلف علمی، خبری، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و... برای استفاده افراد فارسی زبان سراسر جهان و خصوصا کاربران ایرانی طراحی شده است و به صورت خودکار عناوین خبری که توسط خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها و رسانه‌ها مخابره شده‌اند را گردآوری کرده  و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین ترتیب کاربران فارسی زبان با مراجعه به این سایت از آخرین اخبار رسانه‌های فارسی معتبر در زمینه‌های گوناگون آگاه می‌شوند. این کار لزوم مراجعه به چندین سایت خبری را برای کاربران مرتفع می‌سازد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه را برایشان به ارمغان می‌آورد.
بنا بر این گزارش : «هفت خبر» دقت خاصی در انتخاب منابع خبری به خرج داده است و تا حد امکان سعی داشته به گونه‌ای عمل کند که ضمن این که خبری از نظر کاربران پنهان نماند، اخبار گردآوری شده از منابع معتبر و قابل اطمینان باشند.
«هفت خبر» همچنین سرویس ویژه‌ای جهت صاحبان سایت‌ها و همچنین وبلاگ‌نویسان تدارک دیده که به کمک آن می‌توانند اخبار جمع‌آوری شده توسط هفت خبر را بدون هیچ محدودیتی در سایت و یا وبلاگشان نمایش دهند. این سرویس باعث جذاب‌تر شدن سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌شود و به آنها کمک می‌نماید تا سایت و وبلاگ خود را از جنبه خبری همواره به روز نشان دهند.
هفت خبر همزمان در دو آدرس www.News07.com و www.HaftKhabar.com قابل دسترسی است.
پرتال «هفت خبر» توسط گروه نرم‌افزاری بلاگ اسکای طراحی و پیاده‌سازی شده است.

 

کاربری راحت‌تر از کامپیوتر برای نابینایان و ناشنوایان با نویسا

امروزه نرم‌افزارهای تشخیص فرمان‌های صوتی به صورتی محدود در انواع کامپیوترها و به‌خصوص روی گوشی‌های موبایل نصب شده است.
در کشورمان نیز فعالیت‌هایی در زمینه طراحی و ساخت نرم‌افزارهای تشخیص گفتار به زبان فارسی آغاز شده‌است.
به گزارش ICTPRESS از همشهری آنلاین : در این راستا گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از سال 82 اقدام به تهیه موتور تشخیص گفتار پیوسته فارسی کرده‌اند.  برای بالا بردن دقت این نرم‌افزار در تشخیص گفتار فارسی، از مدل‌های آماری و همچنین مدل‌های دستوری زبان استفاده شده است.
کارایی این سامانه که «نویسا» نام دارد، در شرایط آزمایشگاهی و محیط آرام و بدون نویز قابل قبول است، اما زمانی که از آن در عمل و در شرایط عادی مانند داخل اداره، استفاده می‌شود، کارایی سامانه افت شدیدی دارد.
برای جبران این مسئله از راه‌حل‌هایی جهت مقاوم‌سازی سامانه به تغییرات موجود در شرایط آکوستیکی محیط و تغییرات موجود بین گوینده‌های مختلف استفاده شده است، به گونه‌ای که سامانه موجود که مستقل از گوینده و با واژگان بزرگ است، با بهره‌گیری از بهترین روش‌های مقاوم‌سازی می‌تواند خود را با شرایط محیطی جدید و صدای گوینده تطبیق دهد.
این مسئله سامانه جاری را به نمونه‌ای موفق و کاربردی در مقایسه با انواع خارجی مشابه کرده است.
به‌این ترتیب، نسخه جاری این سامانه دارای دقت تشخیص 95درصد در محیط اداری، قابلیت استفاده در همه ویرایشگرها یا قسمت‌هایی که امکان تایپ فارسی دارند، نظیر word و notepad، دایره واژگان 20 هزار کلمه‌ای و همچنین قابلیت تغییر آن برای کاربری‌های خاص (پزشکان، وکلا و ....) است. این نرم‌افزار در عین حال می‌تواند با شرایط محیطی و صدای گوینده نیز انطباق پیدا کند.
سامانه تایپ گفتاری (دیکته) نویسا بر مبنای موتور شناسایی گفتار پیوسته عصر گویش طراحی شده است. این سامانه، اولین سامانه تشخیص گفتار تجاری زبان فارسی است که قادر به تشخیص گفتار پیوسته با واژگان بزرگ و به صورت مستقل از گوینده است.
کاربران می‌تواند از این نرم‌افزار در هر ویرایشگری در محیط ویندوز استفاده کند. این نرم‌افزار سرعت تایپ متون را افزایش می‌دهد و برای کاربران، معلولان نابینا و ناشنوا امکان کاربری راحت‌تر از کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی را فراهم می‌کند.
مزیت‌های تایپ گفتاری
مزیت‌های استفاده از این نوع سامانه‌های تایپ گفتاری عبارتند از: صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه، افزایش سرعت تایپ و ورود اطلاعات، حفظ امنیت اطلاعات در هنگام ورود داده‌ها، قابلیت استفاده در بسیاری از سامانه‌ها (مستندسازی، ترجمه گفتاری و ...) و جلوگیری از اشتباهات تایپی.
3روش از تکنیکهای به کار گرفته شده در این سامانه تشخیص گفتار، به عنوان اختراع در اداره ثبت ایران شناخته شده است:
1 - مدل گرامری همه منظوره برای زبان فارسی بر پایه مدل GPSG(با کاربرد در موتور بازشناسی گفتار پیوسته مستقل از گوینده با دادگان بزرگ زبان فارسی نویسا)
2 - ارائه روشی جدید برای تشخیص کلمات خارج از واژگان (با کاربرد در موتور بازشناسی گفتار پیوسته مستقل از گوینده با دادگان بزرگ زبان فارسی نویسا)
 3 - روش PC-PMC برای مقاوم سازی سامانه‌های بازشناسی گفتار به نویز (با کاربرد در موتور بازشناسی گفتار پیوسته مستقل از گوینده با دادگان بزرگ زبان فارسی نویسا).
عمده تلاش این گروه روی مدل‌سازی آکوستیگی گفتار برای تشخیص خودکار آن، بهبود کارایی سامانه‌های تشخیص خودکار گفتار در شرایط محیط واقعی و در حضور نویز، استخراج و بکارگیری اطلاعات زبانی در سامانه‌های موجود و بکارگیری روش‌های پردازشی موجود، به‌ویژه روش‌های تشخیص خودکار روی کامپیوترهای با توان و مصرف محدود مانند موبایل ها و PDAهاست.
فرمان صوتی فارسی
ارتباط کلامی با کامپیوتر تنها محدود به تایپ یا کارهایی از این قبیل نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای چنین سامانه‌هایی، همان فرمان‌های صوتی هستند که به صورت محدود در کامپیوترها و موبایل‌ها به‌کار می‌روند.
در این زمینه نیزمحققان ایرانی  دستاورهایی موفق  داشته‌اند که حاصل آن محصول نرم‌‌افزاری «نیوشا» است که با قابلیت تشخیص اعداد و فرامین صوتی از پشت تلفن، سامانه IVR مبتنی بر گفتار بانک‌ها، اطلاع‌رسانی برای سازمان‌ها، کارآیی بالای 96 درصد و مستقل از گوینده و همچنین قابلیت اضافه‌شدن به عنوان یک واحد مجزا به سامانه‌های تلفنی موجود عرضه شده است.
نویسا و نیوشا قابلیت ترکیب نیز دارند که با استفاده از این کارآیی جدید می‌توان به شماره‌گیری و SMS صوتی، مترجم صوتی گفتار به گفتار، اجرای برنامه‌های کاربردی با گفتار و ... دست یافت.
با استفاده از این نرم‌افزارها و ترکیب آن در سامانه‌های مخابراتی، کاربر با ساده‌ترین وسیله ارتباطی یعنی «گفتار» نیاز خود را مطرح کرده و اپراتور به صورت هوشمند با استفاده از تشخیص گفتار تلفنی و پردازش این گفتار، ارتباط وی را با دستگاه، سرویس یا فرد پاسخگو برقرار می‌کند.
این در حالی است که در شرایط فعلی تکنولوژی مورد استفاده در سامانه مخابراتی کشور به گونه‌ای است که یک اپراتور از کاربر می‌خواهد برای دسترسی به یک فرد یا سرویس خاص، کلیدی مشخص را فشار دهد که این کار بدون توجه به وقت، حقوق، اضطرار و ابهام ذهنی کاربر انجام می‌شود؛ یعنی شخص مجبور است برای انجام یک کار ساده چندین دستور متوالی را انجام دهد.
اما یکی از دغدغه‌های طراحان این سامانه‌های نرم‌افزاری «کپی‌رایت» است. به‌رغم اینکه طراحی نرم‌افزاری که بتواند صحبت افراد را در لحظه تایپ کند، یکی از آرزوهای دیرین و نیاز همیشگی کاربران کامپیوتر بوده است، و از سوی دیگر ارایه این نرم‌افزارها نیز مستلزم صرف هزینه، وقت و انرژی فراوان است، اما همچنان حقوق معنوی این نرم‌افزارها تضمین نشده و به راحتی حاصل تلاش یک گروه توسط سودجویان به تاراج می‌رود.
تیم مجری این نرم‌افزارها از فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و دکترای هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف هستند و از این‌رو بیش‌تر تمرکز گروه بر کار پژوهشی و علمی است. با این حال، محققان نمی‌توانند هزینه‌ها را از جیب خود بپردازند.
اغلب سودجویان گرانی محصول را بهانه می‌کنند و این در حالی است که اگر تولیدکنندگان محتوای دیجیتال مورد حمایت واقع شوند قطعا قیمت تمام شده این محصولات پایین‌تر خواهد بود.
این فناوری در سومین نشست بین المللی تبادل فناوری در حوزه مخابرات در پارک فناوری پردیس با حضور وزیر ارتباطات از میان طرح های ارائه شده به مقام سومی فناوری برتر سال دست یافت.

تاکسی‌های هوشمند در خیابان های تهران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از نصب GPS و دیگر سیستم‌های هوشمند بر روی تاکسی های پایتخت خبر داد .
به گزارش ICTPRESS ، مهندس حسین تیموری در گفت و گو با مهر خاطر نشان کرد: این سازمان در حال حاضر 4 طرح را در زمینه بکارگیری GPSدر دست مطالعه و بررسی دارد که با توجه به ویژگی‌های هریک پس از اجرای آزمایشی طرح منتخب در تمام تاکسی های پایتخت نصب می گردد.                                                                                                                     مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود: نصب  GPS همزمان با بکارگیری تاکسیمتر، سیستم پرداخت کرایه با کارت اعتباری و ارائه فیش کرایه توسط چاپگر صورت می پذیرد.

نخستین دبستان الکترونیکی ایران رسما افتتاح شد

نخستین پیش دبستان و دبستان الکترونیکی و تمام کامپیوتری با ساختارIT منطبق با استانداردهای مدارس بین المللی چهارشنبه گذشته با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش ، وزارت ICT ، شهرداری مناطق مرتبط و کارشناسان حوزه ICT و اصحاب رسانه های جمعی در  منطقه ۴ آموزش و پرورش تهران رسما افتتاح شد.
به گزارش ICTPRESS  ،خرداد ماه امسال برای نخستین بار در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور تغییر ساختار آموزشی مدارس مطابق با ارزش های اسلامی و نوآوری، اولین مدرسه در پایه پیش دبستان و دبستان با ساختار تمام فناوری اطلاعات منطبق بر استانداردهای بین المللی براساس نوین ترین سیستم های آموزشی ومدرن ترین تکنولوژی توسط مجتمع فنی تهران درکشورتاسیس شد.
این گزارش می افزاید : در دبستان "پیشتازان کامپیوتر ایران" کلیه آموزش های علمی مبتنی بر تکنولوژی های نوین کامپیوتری است و تمامی برنامه های آموزش و پرورش و محتوای طراحی شده و تبیین شده این وزارت خانه ابتدا توسط اساتید فن تبدیل به نرم افزارهای کامپیوتری شده و سپس با استفاده از آخرین متد آموزشی به کودکان آموزش داده می شود.
فضای آموزشی این مدرسه در زمینی به مساحت 900 مترمربع، استقرار 20 کلاس درس، سایت، کتابخانه و آزمایشگاه استاندارد، کارگاه هنر با تمامی تجهیزات، اتاق موسیقی، دیتا پروژکتور و تابلوی هوشمند (Smart Board) در تمامی کلاسها و سایتها ،آن از جمله امکانات این مدرسه است.
بنابر این گزارش : هدف مسئولان این مدرسه، فراهم آوری زمینه رشد دانش آموزان در همه ابعاد و سطوح دانش و مهارت بر پایه و بهره گیری از فناوری های روز است.
این گزارش همچنین می افزاید : در این دبستان دانش آموزان در یک دوره پنج ساله، ورزش های شنا،تیراندازی وسوارکاری را نیز بهمراه آموزش های IT آموزش می بینند.
همچنین، این مدرسه پنج فعالیت اصلی در بخش های آموزش ICT، زبان انگلیسی، موسیقی، نقاشی ، گرافیک و خط تحریری در رأس آموزش های خود جای داده است.

دکتر صادق زاده: تله کام هشتم حضور اپراتور سوم را قوت می بخشد

نمایشگاه تله کام بر مبنای بین المللی بودن آن در انتقال تکنولوژی و تجربیات روز دنیا در عرصه مخابرات به کشور خصوصا در زمینه تلفن همراه بسیار موثر است که در سایه آن  می توان شاهد ظهور اپراتور سوم مجهزبه  فناوری روز بود.

دکتر رمضانعلی صادق‌زاده، رئیس  کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ستاد خبری ایران تله کام 2007 با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه ها نقش موثری در صنعت مخابرات کشور ایفا می کند ، گفت: یکی از مهمترین فناوری های نوین جهان امروزه در صنعت مخابرات تجلی یافته است که برپایی نمایشگاهی با این مضمون، دستاوردهای این حوزه را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهد و شرکت ها و  متخصصین امر در جریان آخرین تحولات روز در این عرصه قرار گرفته و به تبادل اطلاعات و تکنولوژی های خود می پردازند.
وی افزود : در این راستا شرکت های دولتی و خصوصی به رقابت پرداخته و توانمندی های خود را ارائه می دهند.
صادق زاده حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه تله کام را فرصتی ارزشمند برای شرکت های داخلی دانست و اظهار داشت : باتوجه به اینکه این نمایشگاه در سطح  بین  المللی برگزار می شود ، این امر فرصتی مناسب است تا شرکت های داخلی در جریان آخرین دستاوردهای کشورهای دیگر در این صنعت قرار گیرند که از این طریق زمینه مناسبی برای تبادل اطلاعات فنی و تکنولوژی بین داخل و خارج فراهم می شود.
وی با اشاره به سیاست های اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنج ساله چهارم مبنی بر اینکه می بایست مخابرات به بخش خصوصی سپرده شود ، گفت: در این نمایشگاه مشخص می شود که روند خصوصی سازی تا چه میزان صورت گرفته و ارزیابی شرکت های خصوصی به عنوان یک شاخص در جهت گیری دولت چگونه است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه تله کام هشتم می تواند شاخص های ذکر شده را به وضوح به نمایش بگذارد تا مشخص شود دولت تا چه میزان در امر خصوصی سازی جدی است.
وی ادامه داد: در برپایی اینگونه نمایشگاه ها  باید امکانات جانبی و بسترهای لازم برای عرضه مصادیق چهارگانه اصل 44 قانون اساسی فراهم شود و آنها به نوعی باشد که استقبال شرکت های خصوصی را بدنبال داشته  باشد تا صرفا شاهد حضور بخش دولتی در این نمایشگاه  نباشیم .                                                                                                                       رئیس کمیسیون مخابرات مجلس در ادامه افزود: مسئولان برگزاری نمایشگاه تله کام باید بر اساس تجارب بدست آمده سال های گذشته ، با کمک بخش خصوصی نمایشگاهی را برگزار کنند که در خور شان کشور بوده و جایی برای انتقاد کشورهای دیگر باقی نگذارد.
صادق زاده با بیان اینکه جهان به سمت توسعه پهنای باند در حال حرکت است گفت: دولت الکترونیک باید در کشوربه کمال پیاده شود و پیشخوان دولت دورترین روستا ها را تحت پوشش خود درآورد و این امر نیازمند استفاده از جدید ترین سرویس های پهن باند و فناوری های روز دنیاست که برپایی نمایشگاه تله کام نقش موثری در این زمینه با حضور کشو های مختلف و انتقال دستاوردهای آنها دارد وبکارگیری این فناوری ها را در کشور تسهیل می کند.
وی در پایان در خصوص برگزاری همزمان دو نمایشگاه الکامپ وتله کام خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تله کام و الکامپ  به  صورت  ریشه ای باهم مرتبط هستند برگزاری این دو نمایشگاه به  طور همزمان عامل موثری برای حضور بازدید کنندگان بیشتر و موجب افزایش دستاوردهای مهمتری خواهد بود .

در پی توسعه صنعت مخابرات کشور؛برگزاری نمایشگاهی به وسعت تلهکام۸

نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات ، ارتباطات و تکنولوژی اطلاع رسانی ( ایران تله کام 2007 )، در حالی هشتمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند که بیش از هزار متر مربع بر وسعت آن افزوده شده است .
لادن ملکی ،دبیر اجرایی این نمایشگاه درگفت و گو با ستاد خبری ایران تله کام 2007 با بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد : نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت 14 هزار متر مربع یعنی چیزی حدود هزار متر مربع افزون بر دوره قبل در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران سالنهای خلیج فارس (44) ، 40 ، 40 الف ،41 ، 41 ب و فضای باز مربوطه برگزار می شود.
وی بیان داشت : در این نمایشگاه انواع سیستم ها،تجهیزات و سرویس های مخابراتی و ارتباطاتی ،  ارتباطات ماهواره ای ، تجهیزات ، سیستم ها و تکنولوژی های تلفن همراه ، دستاوردها و فناوری های نوین در زمینه مخابرات و ارتباطات توسط شرکت کنندگان داخلی و خارجی در معرض بازدید کارشناسان ، دست اندر کاران و متخصصان صنعت یاد شده و سایر علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
ملکی با تاکید بر نقش و جایگاه نمایشگاه تله کام در توسعه صنعت مخابرات کشور اظهار داشت : بر این اساس اجرای برنامه های جنبی و تخصصی از دیگر اتفاقات مهم در طول برپایی نمایشگاه امسال است .
وی در پایان تصریح کرد : بسیاری از شرکت ها و ارگان های مهم و معتبر دولتی و خصوصی کشور در زمینه های تولید ، خدمات و همچنین واحد های تحقیقاتی پژوهشی و شرکت های خارجی فعال در زمینه این صنعت در نمایشگاه دوره هشتم حضور دارند.
این رویداد بزرگ در قالب مهم ترین نمایشگاه دستاوردهای تخصصی مخابراتی کشور، ششم الی نهم آبان ماه آتی در تهران میزبان شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان است.
تله کام هشتم در آدرس www.telecomexh.com   قابل دسترسی است.

عید سعید فطر

 

عید سعید فطر مبارک باد

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عید فطر ،عید عاشقان ثابت قدم

روز عیدی گرفتن صاحبان صبر

بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ