برندگان قرعه‌کشی 16 آذر ایرانسل مشخص شدند

ICTPRESS - برندگان قرعه‌کشی ویژه روز دانشجو، از مجموع سه قرعه‌کشی بزرگ جشنواره پائیزی ایرانسل انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این مراسم که روز گذشته با حضور نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیران ایرانسل و اصحاب رسانه برگزار شد، 936 دستگاه گوشی تلفن همراه نوکیا مدل 1600 و 100 دستگاه لپ تاپ به مشترکین ایرانسل اهدا شد.
مشترکینی در این قرعه‌کشی شرکت داده شدند که صرف نظر از زمان خریداری، با سیم‌کارت دائمی، اعتباری و یا پیام‌رسان خود، در فاصله زمانی 14 آبان ماه تا 16 آذر ماه سال جاری – روز دانشجو- نخستین تماس را برقرار و ثبت‌نام خود را تکمیل کرده بودند.
فهرست برندگان قرعه‌کشی روز دانشجوی جشنواره پاییزی ایرانسل از طریق اطلاعیه‌های ایرانسل و وب سایت این شرکت به نشانی
www.IranCell.ir  قابل مشاهده خواهد بود.
بر اساس این گزارش در پایان جشنواره پاییزی ایرانسل که قرعه‌کشی ویژه این جشنواره برگزار خواهد شد، یک دستگاه خودروی میتسوبیشی پاجرو، یک دستگاه خودرویBMW X3 و یک دستگاه خودروی تویوتا پرادو به قید قرعه به سه نفر از مشترکینی که صرفنظر از زمان خریداری سیم کارت، از طرح‌های تعرفه تشویقی طلایی، آبی و قرمز استفاده کرده باشند و یا در فاصله زمانی شنبه 24 تا جمعه 30 آذر ماه سال جاری نخستین تماس را از سیم‌کارت‌های دائمی، اعتباری و پیام‌رسان خریداری شده خود برقرار کنند، اهدا خواهد شد.
گفتنی است پیش از این در راستای جشنواره پاییزی ایرانسل به مناسبت روز دانش‌آموز دو هزار جایزه یک میلیون ریالی و در پایان جشنواره تابستانی سه دستگاه خودروی BMW و یک جایزه یک میلیارد ریالی به قید قرعه به مشترکین ایرانسل اهدا شد.

شهریاری برای کاهش مصرف سوخت مشاوره می دهد

 نماینده‌ی ویژه‌ی رییس جمهور، ماموریت ارایه‌ی مشاوره و نظارت در طرح‌های ICT ستاد تبصره 13 را به دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی سپرد.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان - نماینده‌ی ویژه رئیس جمهور و رییس ستاد تبصره‌ی 13 - طی حکمی به استناد مصوبه‌ی هیات نمایندگان ویژه رییس جمهور، ماموریت ارایه‌ی مشاوره، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی تکالیف تبصره 13 تحت نظارت این ستاد را به دکتر حمید شهریاری - دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی - سپرد.
بر اساس این گزارش کاهش تقاضای سفر به عنوان یکی ازحوزه‌های چهارگانه ستاد تبصره 13، با افزایش سطح فن‌آوری اطلاعات و اصلاح فرایندها در دستگاه‌ها و مناسبات مردم با این قبیل دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی صورت خواهد پذیرفت و شورای عالی اطلاع‌رسانی با ایجاد کارگروه دولت الکترونیکی و با توجه به ذخیره علمی قابل توجه ناشی از بهره‌مندی از مستندات و کارشناسان طرح‌های تکفا، به این حوزه ورود جدی خواهد داشت.
بنا بر اعلام این دبیرخانه در نظر دارد در سرفصل‌های هشت گانه مندرج در آیین‌نامه اجرائی تبصره 13 و حوزه‌های زیرساختی سه گانه شامل امنیت فن‌آوری اطلاعات، حقوق و آئین‌نامه‌ها و آموزش و فرهنگ سازی، اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند را جهت استفاده در مقام مشاور ارشد و مدیریت طرح (عامل چهارم) به کار گیرد.
بنا بر اعلام دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، تاکنون در حوزه زیرساخت ها سه پروژه شامل امنیت فن‌آوری اطلاعات، زیرساخت‌های حقوقی و آئین‌نامه و آموزش و فرهنگ‌سازی، در حوزه پشتیبانی دو پروژه شامل سیستم مدیریت پروژه و سیستم مدیریت مستندات به همراه 10 پروژه دیگر شامل خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها و یکپارچه‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی، اصلاح فرایندهای اداری و کاربردهای مبتنی برکارت هوشمند، خدمات مبتنی بر موبایل، اطلاعات مکان محور، دفاتر خدمات پیشخوان، زیرساخت‌های فنی شبکه و مراکز داده، مراکز تماس، سیستم حمل‌ونقل هوشمند- بلیت الکترونیکی و رهگیری، درگاه تجارت الکترونیکی و پرتال اجتماعی تعریف شده است.
بر اساس این گزارش ستاد تبصره 13 به منظور سرعت‌دهی در اجرای پروژه‌های بزرگ در زمینه‌ی کنترل مصرف سوخت و به استناد اصل 127 قانون اساسی با تفویض اختیارات هیات دولت بنا به حکم رییس جمهور شکل گرفته است و مصوبات آن هم تراز مصوبات هیات دولت بوده که این مصوبات با حکم رئیس ستاد برای کلیه دستگاه‌های اجرائی کشور لازم الاجرا خواهد بود.
طبق این گزارش استقرار تمام ارکان خدمات دولت الکترونیکی در پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات ستاد تبصره 13 مدنظر است اما باید توجه داشت که ستاد مسوول حل مشکلات حوزه فن‌آوری اطلاعات کشور نیست و دخالت خود در حوزه فن‌آوری اطلاعات را صرفا به منظور کاهش تقاضای سفر هموطنان آغاز کرده است.

بومی سازی دوره های تخصصی IT نیازمند حمایت دولت است

گذراندن دوره های تخصصی فناوری اطلاعات که امروزه استقبال از آن به گرایش مدارک بین المللی انحصاری مبدل شده بر اساس یک طرح بزرگ ملی و حمایت مسئولان و دولت قابل ارائه بشکل بومی خواهد بود.
سعید کیانی مشاور آموزشی بنیاد ICDL ایران در کنفرانس خبری با محوریت آزمون‌های تخصصی بین‌المللی فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از مزایای فناوری اطلاعات و اساسا فناوری‌های نوین در جهت توسعه دانایی محور با بیان مطلب فوق گفت: با رشد روزافزون فناوری در جهان و اجماع عمومی و اجلاس سران کشورها بر تحقق جامعه جهانی اطلاعات دیگر دغدغه شکاف دیجیتالی برای کشورهای درحال توسعه به یک تهدید جدی مبدل شده است.
وی افزود: با این اوصاف شروع به موقع روند رو به رشد بهره مندی از فناوری اطلاعات و کاربری آن بر اساس طرح تکفا و اجرای طرح موظفی دستگاه‌ها بر آموزش ICDL برای کارمندان مشغول به کار در سطح دولت و ادامه روند در دولت فعلی نشان از درک موقعیت موجود در جهان در این باره دارد.
کیانی اظهار داشت : در این میان جوانان علاقمند برای پیوستن به جامعه اطلاعاتی با گذراندن دوره های تخصصی خود را آماده می کنند.
کیانی گفت : دوره های تخصصی بین المللی فناوری اطلاعات با جذابیت های خاص خود طرف داران بسیاری دارد چرا که از آوازه ای خاص در میان متخصصان برخوردار است .
وی تاکید کرد: این دوره ها در کل دارای محتوای شفاف و قابل درکی هستند که بر اساس استانداردهای مشخصی طراحی و ارائه می شوند که علیرغم ابداع آن در مجامع غربی با فرامرز بودن فناوری در تعریف هزاره سوم و مثالی بر آن همچون شبکه جهانی اینترنت و اینکه فناوری های نوین مختص هیچ فرد یا کشور خاص نیست ، این مسئله چیزی نیست که ما را از بومی سازی آن باز دارد.
کیانی یادآور شد: با تاکید مقام معظم رهبری بر منهدسی مجدد فرایند آموزشی کشور و بهره مندی از فناوری‌های نوین، زمینه لازم برای بومی سازی دوره های بین المللی تخصصی فناوری اطلاعات در کشور ما فراهم است.
وی خاطرنشان کرد : این مهم عزم ملی و نگاه دلسوزانه مسئولان و دولت را می خواهد چراکه در این راستا با ارائه پیشنهاداتی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اخیرا وزارت علوم تحقیقات و فناوری سعی بر آن داریم با بهره گیری از نیروی خلاق و مستعد و روند کیفی در امر آموزش نه تنها با بومی سازی دوره های تخصصی بین المللی گامی اساسی در جهت افزایش آگاهی علاقه‌مندان ایرانی در داخل کشور برداریم بلکه زمینه کارآفرینی را بر اساس آموزش های تخصصی بر اساس کاربردهای ملی و ایرانی و سازو کارهای کشور فراهم آوریم و بساط خودکفایی ملی را ایجاد سازیم.
برگزاری دوره ویژه رایگان برای خبرنگاران IT
بنابر این گزارش، مهناز محمدی ایمر مشاور علمی بنیاد ICDL ایران نیز در سخنانی اظهار داشت : در راستای افزایش آگاهی دست اندرکاران موضوع مهم اطلاع رسانی خصوصا در حوزه فناوری اطلاعات و ترویج دانش روز بر اساس استانداردهای مشخص ملی اولین دوره تخصصی فناوری اطلاعات ویژه خبرنگاران IT را بصورت فشرده با ارائه مدرک ملی پایان دوره بطور رایگان برگزار خواهیم کرد.
وی تشریح کرد : این دوره اشاره ای مستقیم بر مبحث شهروند الکترونیکی دارد و هدف از آموزش مبانی لازم برای تبدیل یک خبرنگار به خبرنگاری الکترونیکی مسلط به ابزار فناوری است ، که به زودی شرایط و زمان برگزاری اعلام خواهد شد.
مدیر عامل فاوا سپانو تصریح کرد : در این میان با وجود اینکه در مجموعه سپانو مجوزهای لازم را برای برگزاری دوره های تخصصی بین المللی فناوری اطلاعات و برگزاری آزمون های آن اخذ و مدارک بین المللی پایان دوره را در داخل کشور و در اسرع وقت پس از اتمام دوره و قبولی دانشجو صادر می کنیم ضمن حل معضل همیشگی آزمون های بین المللی تقلبی و حذف فعالیت واسطه ها ، به موازات آن زمینه لازم را برای بومی سازی و استاندارد کردن دوره های بین المللی بر اساس متد آموزشی کشور طبق طرح درس های آموزش و پرورش و سطوح عالی دانشگاهی کشور فراهم آورده و طرح های مناسبی را آماده کردیم.
محمدی ایمر تصریح کرد : این مسئله با ایجاد زمینه تحصیل دانشجو در داخل کشور از طرفی از خروج ارز جلوگیری کرده و از اتلاف هزینه و انرژی خانواده های آنها می کاهد و از طرفی با آموزش استاندارد و هماهنگ با طرح درس های بین المللی زیرساخت لازم برای رسیدن دانشجو به حد بهره برداری از آموخته ها در بازار کار ایران را فراهم می سازد.
وی با اشاره به بحث کلان مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص سرویس های قابل ارائه به وزارتخانه ها برای انجام هرچه بهتر خدمات به مردم و آموزش های لازم حین انجام کار گفت : برای آنکه وزراتخانه ها تحت پوشش دولت الکترونیک بتوانند خدمات بهتری را در اختیار مردم قرار دهند بهتر آن است که متخصصانی تربیت شوند که بتوانند سرویس های مطروحه را برای سازمان ها و وزراتخانه ها طراحی و پیاده سازی کنند و این مسئله محقق نخواهد شد مگر با آموزش های لازم حین خدمت.
مدیر عامل فناوری اطلاعات و ارتباطات سپانو همچنین با اشاره به آمار های موجود وآموزش نیروهای جوان کشور اظهار داشت: نزدیک به 3/1 جمعیت کشورمان را افراد بین 15 تا 29 سال تشکیل می دهند که این افراد در آینده نزدیک می توانند نیازهای سازمان ها و ادارات و وزارتخانه ها را تامین کنند بطوریکه دیگر نیاز به در نظر گرفتن بودجه هنگفت برای آموزش آنها نمی باشد و نیروهای کارآمد به استخدام این مراکز در خواهند آمد و بودجه های آموزشی خود را صرف دوره های تخصصی تر و امور پژوهشی آن مراکز خواهند کرد که این مسئله اشاره مستقیم به آموزش نیروی جوان کشور و جلوگیری از اتلاف هزینه دارد.

مجوز WIMAX در راه است

WIMAX برگرفته از عبارت:
 Worldwide Interoperability of Microwave Access و به معنای دستیابی گسترده و جهانی به امواج مایکرو ویو به گونه ای است که از قابلیت تعامل و تقابل داخلی برخوردار باشد.
پایه و اساس این فناوری در اصل استاندارد 802.16 است که توسط مؤسسه استانداردسازی IEEE به تصویب رسیده است. عدد 16 در این استاندارد نشان دهنده گروه کاری است که بر روی دستیابی بی سیم باند وسیع فعالیت دارند که در سال 1999 توسط این مؤسسه استانداردسازی تشکیل شد.
این استاندارد شامل مجموعه خصوصیات و قابلیت های اولیه ای است که در ارتباطات گسترده  مورد استفاده قرار گرفته و در گروه شبکه های باند وسیع بی سیم شهری جای دارد. چنین شبکه هایی، قابلیت پشتیبانی و پوشش محدوده وسیعی همانند نواحی شهری در طول فواصل بالای 50 کیلومتر وبا سرعتی در حدود70 مگابایت در ثانیه انتقال اطلاعات را دارند. تکنولوژی Wimax  می تواند صوت ، تصویروسیگنال های اطلاعاتی را جا به جا کند.
معمولاً در حوزه های تحت پوشش سرویس دهندگان ابنترنتی مناطقی وجود دارد که امکان ارائه خدمات اینترنتی با سیم در آن ها مقدور نیست واین امر مستلزم سرمایه گذاری بسیار بالایی است که فاقد توجیه اقتصادی است .
در ایران نیز این مسئله باب توجه شرکت های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت است .
اما آیا فضای لازم و زیرساخت های مناسب برای ارائه این سرویس در میان مشتاقان وجود دارد؟
به تازگی در خصوص این فناوری و نحوه ارائه مجوز و راه کارهای از پیش تعیین شده برای آن از سوی متولیان امر اخباری به گوش می رسد:
مهدیون معاون پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز ارایه‌ مجوزهای وای‌مکس از اوایل دی‌ماه امسال خبر داده است.
به گفته‌ وی سناریوی نحوه‌ ارائه‌ وای‌مکس تعیین و ضوابطش هم تهیه شده است که شاید تا زمستان ارائه‌ شود.
مهدیون در گفت گو با ایسنا گفته است : در این ضوابط مدت زمان انجام کارها و این که تعرفه و یا حق لایسنس باید به چه میزان باشد مشخص شده و بزودی برای فراخوان عمومی آماده است.
بر اساس این سناریو ‌اشخاص حقوقی می‌توانند با داشتن شرایط لازم در این فراخوان شرکت کنند .
البته به دلیل محدود بودن فضای فرکانس نمی‌توان به هر تعداد متقاضی در این خصوص اجازه فعالیت داد.

 

علت ها کدامند ؟

مسئولان مربوطه در وزارت ارتباطات وقتی صحبت از واگذاری سرویس ارزش افزوده تازه ای در زمینه تلفن همراه البته در ایران با نام MMS می شود می گویند که باید زمینه فرهنگی لازم برای استفاده صحیح از آن در جامعه فراهم آید و در ضمن باید اپراتورهای موجود در کشور زمینه لازم برای پی گیری جرم را بر روی این سرویس فراهم آورند.

اما شنیده ها حاکی از آن است که عواملی چند موجب عدم واگذاری این سرویس هستند که یکی عدم آمادگی فنی لازم برای واگذاری از سوی همراه اول و دیگری دخالت صدا و سیما برای پیشی گرفتن برای تولی گری در سرویس مذکور است.

سوال این است که با توجه به رشد روزافزون و فزاینده تکنولوژی در جهان  و اینکه ایران نیز همپای دیگر کشورها لااقل در سطح جامعه و جوانان بصورت مد نیز با رشد فزاینده فناوری هایی خصوصا در زمینه موبایل مواجه است چرا برخی اختلافات موجب تاخیر و یا عدم واگذاری یک سرویس تعریف شده برای تمام جهان می شود و همچنین چرا همواره مسئولان ما به فکر پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله هستند ؟

البته حداقل برای اصحاب رسانه در حوزه فناوری اطلاعات این ادعاها برای تولی گری تازگی نداشته و در موارد مختلفی در سال های قبل نیز اتفاق افتاده است .

چند سال قبل هم برای تولی گری و تصمیم گیری بر سر تجارت الکترونیکی و تحقق شعار آن ! از یک طرف وزارت بازرگانی و از طرف دیگر شورای عالی اطلاع رسانی در جبهه وزرات ارتباطات و رسم و رسوم مشاوره ریاست جمهوری وقت در حوزه فناوری اطلاعات به بحث و جدل های بسیاری می پرداختند که گاهی اوقات به جنگی تن به تن مبدل می گشت .

اما این مسئول یا آن مسئول و این وزارت خانه یا آن یکی بالاخره کودک مظلوم EC بی نصیب از مهر والدین واقعی اش ماند غافل از اینکه در آینده ای نه چندان دور این کودک با رسیدن جامعه جهانی اطلاعات به حدی مطلوب تر ادعای ارث و میراث خواهد کرد.

بررسی کنترل هوشمند ساختمان در کنفرانس مهندسی ارزش

 ICTPRESS - نخستین کنفرانس ملی مهندسی ارزش در صنعت ساختمان، خرداد ماه سال آینده در تهران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی کنفرانس :  این کنفرانس که بر اساس اهدافی چون  تسریع در رشد و تعالی  اقتصاد کشور از طریق  استفاده  بهینه  از  منابع  ،   شناسایی  پژوهشگران ،محققان و دستاوردهای  تحقیقاتی  آنها   در زمینه کاربرد مهندسی  ارزش در صنعت   ساختمان  توسط سازمانها و همچنین انتقال تجارب ،نتایج  تحقیقات و چالشهای فراروی سازمان ها به سایر سازمان ها و شرکت ها ، طراحی شده است ، به ارائه مقالات و مطالعات کاربردی  توسط اساتید ، کارشناسان و صاحب نظران این صنعت خواهد پرداخت.
بنابراین گزارش :  تحول مدیریت  پروژه های  ساختمانی با رویکرد مهندسی ارزش ، بررسی راهکارهای پیاده سازی مهندسی ارزش در صنعت ساختمان ، کاربرد مصالح نوین ساختمانی ،کنترل هوشمند  ساختمان (BMS ) با دیدگاه خلاقانه مهندسی ارزش وهمچنین بررسی کارکردهای مهندسی ارزش درجهت صرفه جویی انرژی ،ازجمله محورهای این کنفرانس بشمار می آید.
این گزارش همچنین می افزاید: برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در موضوع کنفرانس همراه با ارائه مدرک پایان دوره و نیز برپایی نمایشگاه تخصصی از برنامه های جنبی این کنفرانس محسوب می شود.

نرخ سیم کارت در بازار تهران

ICTPRESS - نرخ سیم کارت در بازار تهران به شرح زیر است :
سیم کارت صفر کد ۲  :
 با بستانکاری (خرید) تا  ۰۰۰/۵۷۰ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
بدون بستانکاری (خرید) تا  ۰۰۰/۵۴۰ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت صفر کد ۳  : (خرید) تا  ۰۰۰/۴۶۰ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت صفر کد ۴  : (خرید) تا  ۰۰۰/۳۷۰ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت صفر کد ۵  : (خرید) تا  ۰۰۰/۳۸۵ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت صفر کد ۶  :
 با بستانکاری (خرید) تا  ۰۰۰/۳۷۵ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
بدون بستانکاری (خرید) تا  ۰۰۰/۳۶۵ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت صفر کد ۷  : (خرید) تا  ۰۰۰/۳۳۵ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت صفر کد ۸  : (خرید) تا  ۰۰۰/۳۰۰ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت کارکرده  کد ۱: (خرید) تا  ۰۰۰/۵۳۵ هزار تومان   -  (فروش) ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان بالاتر
سیم کارت دائمی ایرانسل  :     ۰۰۰/۷۵ هزار تومان
سیم کارت اعتباری ایرانسل :     ۰۰۰/۱۵  هزار تومان
لازم به ذکر است که با توجه به اعلام اخیر مسئولان وزارتخانه ICT از سازمان تنظیم مقررات تعرفه پیامک هیچ تغییری نخواهد یافت و در خصوص mms مسئولان در صدد پیدا کردن راه حل جهت پی گیری وقوع جرم بوده و در خصوص GPRS نیز منتظر ارائه خواهیم بود.

آقای وزیر؛ آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟!

ICTPRESS -  آیا از دیدگاه آقای وزیر به هر قیمت و روش و وسیله‌ای حتی با نادیده انگاشتن حقوق مشترکان، می‌توان به هدف دست یافت؟!
سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیرا با کاهش تعرفه پیامک، مخالفت کرده است. وی در تشریح دلایل این مخالفت، تعرفه را دارای اجزایی مختلف و به هم پیوسته دانسته که باید به شکل کلان به موضوع آن نگریسته شود.
سلیمانی با یادآوری کاهش ۱۲۰ میلیارد تومانی درآمد مخابرات به دلیل حذف هزینه نمایشگر در قبوض تلفن همراه تاکید کرده در آستانه ورود شرکت مخابرات ایران به بورس، نباید اقدامی در جهت کاهش سود و درآمد این شرکت صورت گیرد.
وی عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی و نزدیک شدن به زمان واگذاری سهام شرکت‌های مخابراتی را از جمله دلایل کاهش نیافتن تعرفه پیامک در حال حاضر دانسته است. اکنون این پرسش‌ها اذهان بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است که:
۱- آقای وزیر برای رسیدن به هدف واگذاری شرکت‌های مخابراتی و عدم کاهش سود و درآمد به چه وسایلی متوسل می‌شوند؟!
۲- آیا از دیدگاه آقای وزیر به هر قیمت و روش و وسیله‌ای حتی با نادیده انگاشتن حقوق مشترکان، می‌توان به هدف دست یافت؟!
۳- آیا بهتر نبود آقای وزیر به جای دغدغه برای حفظ و کسب سودهای نامعقولی که از جیب مردم هزینه می‌شود و دستیابی به ارقام پیش‌بینی شده بودجه، دغدغه مردم‌داری، مردم مداری و قانونمداری داشته باشند؟!
۴- آیا تداوم چنین روش‌هایی منجر به گسترش چنین دیدگاهی نمی‌شود که تا زمانی که رگولاتور مخابراتی که وظیفه تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان خدمات مخابراتی را بر عهده دارد با بودجه وزارت ارتباطات تغذیه شود نمی‌توان انتظار داشت که کوچکترین تحولی در این عرصه به وقوع بپیوندد؟!
۵- آیا بهتر نبود آقای وزیر، شرکت‌های مخابراتی را بسیار زودتر از این به سمت تغییر، آماده‌سازی، بهسازی و اصلاح و کارآمد نمودن ساختار شرکت‌ها و سودآور شدن هدایت می‌نمودند تا مسیر صحیح واگذاری شرکت‌ها و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی را هموارتر می‌کردند؟!
۶- آیا بهتر نبود آقای وزیر به جای استفاده نادرست از موقعیت سازمان تنظیم مقررات در تنظیم تعرفه‌ها، خصوصی‌سازی مخابرات را با الهام از سیاست‌های تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در راستای افزایش کارایی و رقابت‌پذیری و گسترش مالکیت عمومی جهت می‌دادند؟!
۷- آیا بهتر نبود با پاسخ دادن سریع‌تر به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت شتاب گرفتن رشد و توسعه اقتصادی کشور، به تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاه به سیاستگذاری و هدایت و نظارت رضایت می دادند؟!
گفتنی است در حال حاضر روزانه 40 میلیون پیامک میان 21 میلیون مشترک تلفن همراه دولتی مبادله می‌شود که با در نظر گرفتن بهای هر پیامک 14۰ ریال مخابرات روزانه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال درآمد دارد که اگر طبق گزارش سازمان بازرسی تعرفه پیامک به نصف کاهش یابد درآمد مخابرات به 2 میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روز کاهش می‌یابد.
منبع: وبلاگ مخابرات و خصوصی‌سازی

نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، الکترونیک و مخابرات در شیراز

ICTPRESS - هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، الکترونیک، مخابرات و ماشین‌های اداری صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا، این نمایشگاه در زمینه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، اینترنت، فن‌آوری اطلاعات، شبکه، الکترونیک، مخابرات و ارتباطات، ماشین‌های اداری و اتوماسیون صنعتی و با حضور 150 شرکت در قالب 250 غرفه در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع، با حضور امیرحسین سعیدی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ی کشور - آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه‌ این نمایشگاه خوارزمی - رییس اتحادیه سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان فارس - اظهار کرد: استان فارس به عنوان قطب الکترونیکی کشور نام‌گذاری شده و ایده‌آل ما رسیدن به قطب IT کشور است که این امر تنها در سایه همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی امکان‌پذیر است.
به گفته وی استان فارس هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی به یکسری ایده‌آل از قبیل شبکه اینترنت wimax، اینترنت خصوصی و تجارت الکترونیکی و غیره دست پیدا کرده است.
خوارزمی در پایان اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به عنوان نماینده بخش خصوصی در تمام قسمت ها است که از مدیران دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم به بخش IT توجه بیشتری داشته باشند.
در ادامه مهرتاش - رئیس اتحادیه ماشین‌های اداری - نیز گفت: امسال برای اولین بار است که کلیه متقاضیان جهت شرکت در نمایشگاه از طریق اینترنت ثبت‌نام شده اند. 
مهندس امیری - مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس - نیز در این مراسم اظهار داشت: استان ما قطب الکترونیک کشور و شهر ما به عنوان شهر اینترنتی در کشور مطرح شده است، بنا براین تعامل بین بخش خصوصی و دولتی استان به سمت‌دهی و جهت‌دهی نیاز دارد که با تشکیل شورای فن‌آوری اطلاعات استان در استانداری و به دبیری شرکت مخابرات استان و با حضور صاحبنظران IT تحقق پیدا می کند.
مدیر عامل شرکت مخابرات با بیان اینکه هدف از IT ایجاد زیرساخت مناسب جهت خدماتی نظیر ایجاد پهنای باند بیشتر برای تولیدکنندگان اینترنت است گفت: بیش از 10 شرکت خصوصی در قالب شرکت PAP و بیش از دو هزار شرکت در استان به عنوان ارائه دهنده سرویس اینترنت فعالند که در کشور رقم قابل ملاحظه‌ای است.
امیری با برشمردن اقدامات انجام شده در زمینه IT استان افزود: بیش از 1200 شعبه بانک در استان از شبکه اینترنت ADSL استفاده می‌کنند که در همین راستا بنا داریم پهنای باند بیشتری به کاربران خود ارائه دهیم. اقدامات جدیدی نیز در زمینه اینترنت بی‌سیم wimax در استان انجام دادیم که با حضور وزیر ارتباطات این طرح افتتاح شد.
در پایان این مراسم سعیدی - رییس سازمان نظام صنفی کشور - با تأکید بر اظهارات مقام معظم رهبری درباره‌ی خصوصی‌سازی تاکید کرد: نبود کاربرد IT در کشور مشکلاتی را ایجاد کرده که خوشبختانه هم اکنون دولت نهم به هر استانی بودجه‌ای را برای IT اختصاص داده و در کنار آن میزان و مبلغی را نیز به بخشی خصوصی ارجاع می‌دهند.