پروژه مدیریت توسعه شبکه اینترنت

 

ICTPRESS- در صورت تصویب آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های IP در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این پروژه در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ICPRESS : سعید مهدیون، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران  با بیان این مطلب، اظهار کرد: آدرس‌های IP، یکی از منابع به منظور مدیریت توسعه شبکه اینترنت محسوب می‌شوند. توزیع مناسب این آدرس‌ها موجب استفاده بهینه از آن‌ها و در نهایت توسعه بهتر شبکه اینترنت خواهد شد.
او درباره اهداف اجرای این پروژه نیز تصریح کرد: با اجرای این پروژه، شبکه از نظر فنی بهترین پاسخ را خواهد داد و همچنین موجب می‌شود تا با ثبت آدرس‌های IP با کمبود آدرس مواجه نشویم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، پایگاه داده در این حوزه آماده شده و درصورت تصویب مقررات ساماندهی در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال جاری این پروژه عملیاتی خواهد شد. هم‌چنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طرح مقدماتی گذر به IPV6 آغاز شده است.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت "متما" نیز گفت: راه‌اندازی اولیه مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور نهایی شده است. بر همین اساس و تاکنون، ساختار سازمانی این مرکز تدوین شده و تمامی فعالیت‌های عملی که برای توسعه شبکه اینترنت صورت می‌گیرد، ذیل این مرکز عملیاتی خواهد شد.

زیرساخت مسیر پشتیبان برای اینترنت مشهد برقرار می کند

 

 

ICTPRESS - شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف افزایش ظرفیت و قابلیت دسترسی، مسیر پشتیبان جدید از شمال کشور، برای اینترنت استان های خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی برقرار می کند.
به گزارش ICTPRESS هم اکنون 16 لینک STM1 ظرفیت اینترنت این سه استان از طریق مسیر تهران - مشهد تامین می شود.
همچنین با بهره برداری از شبکه سیگنالینگ مستقل کشوری SSTP ، امکان  ترانزیت ارتباطات بین الملل سایر کشورها و اپراتورها از مسیر کشورمان ، فراهم  می شود و به این ترتیب زیرساخت لازم برای تبدیل ایران به هاب منطقه خاورمیانه تامین خواهدشد، با  اجرای این طرح که با تلاش کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت به مرحله بهره برداری می رسد، علاوه بر بهینه سازی ارتباطات تلفنی ملی و بین المللی کشور مان ،امکان مدیریت کامل بر این ارتباطات در شرکت ارتباطات زیرساخت ، فراهم می شود.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کنفرانس شهروند الکترونیک و تلفن همر

 

ICTPRESS - با توجه به اهمیت فراوان موضوع کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه در مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شواری سیاست گذاری کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه با عضویت بزرگ مردان تصمیم گیر در این موضوع در حوزه های مختلف تشکیل شده است. مهندس محمد قلمچی ، دبیر کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه در گفت و گو با ictpress در خصوص ریاست شورای سیاست گذاری از حضور یکی از معاونان وزیر ICT در سمت رییس شورای سیاست گذاری این کنفرانس خبر می دهد.به گفته وی اعضای این شورا را  معاونان ، وزرا ، مدیران عامل بانک ها و بیمه های کشور و مدیران کل نهادهای دولتی تشکیل می دهند.وی اعضای این شورا را 12 نفر اعلام کرد و افزود : اولین جلسه شورای سیاست گذاری این کنفرانس در نیمه اول تیرماه برگزار خواهد شد.وی موضوع بحث اولین جلسه این شورا را سیاست گذاری های کلی برای برگزاری کنفرانس اعلام کرد.محمد قلم چی در ادامه فهرست اعضای شورای سیاست گذاری کنفرانس را اعلام کرد و گفت :رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، مدیرکل مرکز فابا ( فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی- معاونت همانگی مدیران عامل بانکهای کشور )،مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات صدا و سیما ،معاون توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنایع و معادن، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران،  مدیر عامل شرکت اسپادان ( اپراتور خصوصی تلفن همراه)، رییس انجمن ICT، مدیر عامل بیمه معلم،  مشاور مدیر عامل و قائم مقام مدیرکل منابع انسانی شرکت رایان سایپا، رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی، نماینده رییس سازمان انرژی اتمی و استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، معاون امور توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات سازمان محیط زیست از اعضای شورای سیاست گذاری هستند.

جس جو، سایتی برای فارسی زبانان

ICTPRESS - مرجع و جستجوگر فارسی جس جو به مدت سه سال است که بر روی وب مشغول به فعالیت است.

 به گزارش  ICTPRESS ، جس جو به نشانی اینترنتی www.jasjoo.com بزرگترین مرجع فارسی زبانان است که در سال 1387 پس از ارائه یک نسخه آزمایشی برای اولین بار راه اندازی شد و فعالیت خود را در اینترنت آغاز کرد. این سایت سرویس های خود را در دسته بندی های سرگرمی، کتابخانه، امروز، سلامتی، خانواده و ابزارها به کاربران اینترنتی ارائه می دهد. علاوه بر این، جس جو، بزرگترین مرجع سایت ها و وبلاگ ها (وب دایرکتوری فارسی)  را در اختیار کاربران می گذارد.
همچنین، جس جو در سرویس جستجو خود قابلیت جستجو روی وب، وب فارسی (سایت ها و وبلاگ های فارسی)، تصاویر، تصاویر فارسی و ... را به کاربران می دهد.
مهمترین ویژگی جس جو در ارائه اطلاعات بخش های مختلف در این است که نوع و نحوه نمایش داده ها بسته به فرهنگ و نیاز ایرانی ها بومی سازی شده است.جس جو با امید افزایش کیفیت زندگی فارسی زبانان به ارائه سرویس های خود می پردازد و آماده دریافت پیشنهادات و نظرات شما می باشد. برای ارسال نظرات خود با ایمیل info@jasjoo.com تماس بگیرید.

سبک ترین کتاب خوان الکترونیکی جهان تولید شد

 

 

ICTPRESS - شرکت تایوانی " گرین بوک" اقدام به تولید سبک ترین کتاب خوان های الکترونیکی در جهان کرده که تنها 180 گرم وزن دارد .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " PHYSORG"، این شرکت که برای نخستین بار این کتاب خوان الکترونیکی بسیار سبک را در بزرگترین نمایشگاه فناوری در آسیا به نمایش گذارده اعلام کرد که این کتاب خوان از گجت های جدید و پرطرفدار اپل موسوم به iPad نیز سبک تر بوده و به راحتی در جیب جا می شوند .
این کتاب خوان با صفحه نمایش 6 اینچی می تواند 30 هزار جلد کتاب را در حافظه 32 گیگابایتی خود جا دهد .
طبق گفته متخصصان این شرکت در هر بار شارژ می توان 8 هزار صفحه از کتابهای موجود در گجت را مطالعه کرد .
گفتنی است؛ در ابتدا این کتاب برای خواندن کتاب هایی به زبان چینی طراحی شده اما اکنون می تواند دیگر کتاب ها به زنان های دیگر مثلا انگلیسی را نیز بخواند .

افزایش درآمد با بهبود کیفیت شبکه و سرویس دیتا


ICTPRESS - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: بهبود کیفیت شبکه و سرویس دیتا درآمدزایی خوبی برای ما خواهد داشت و این بحث اساسی است که در سال 89 برنامه ریزی کردیم.
صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS با بیان  این مطلب اظهار داشت: سال 89 را سال بهره‌وری ،کیفیت شبکه و مشتری مداری نامگذاری کردیم و باید در این جهت حرکت کنیم که نارضایتی از شبکه وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه همه موارد با تغییر آیین نامه‌ها صورت می‌گیرد گفت: مطمئنا این موضوع در سود هم تاثیرگذار و در جهت مثبت خواهد بود چون اگر شبکه بهبود یافته و تعداد تماس‌هایی که گرفته می‌شود قطع نشده و مکالمه ادامه داشته باشد برای مخابرات درآمدزایی دارد و این‌ها به کیفیت شبکه مربوط می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  افزود: در حال حاضر با توجه به آزادسازی شرکت مخابرات مطمئنا می توانیم در بازارهای خارجی حضور داشته باشیم  .

لپ تاپ ها سه بعدی می شوند

 

ICTPRESS - طبق بررسی ها تا پایان سال 2010 میلادی نخستین رایانه‌های شخصی سه‌بعدی نیز به بازار جهانی معرفی خواهند شد.

به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی "، طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقاتی "جان پدی " تا پایان سال 2010 میلادی یک میلیون دستگاه رایانه شخصی با قابلیت پخش تصاویر  سه‌بعدی وارد بازارهای جهانی خواهند شد .
گزارش ها حاکی است بررسی های صورت گرفته از سوی این موسسه تحقیقاتی نشان می دهد که ظرف چهار سال آینده فناوری‌های سه‌بعدی به یک استاندارد جدید برای رایانه‌های شخصی تبدیل خواهند شد و در سال 2014 میلادی 75 میلیون نمونه از این رایانه ها  در سراسر دنیا عرضه خواهد شد و با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه خواهند شد .
گفتنی است؛ این مرکز تحقیقاتی تعداد رایانه‌های شخصی سه‌بعدی که قرار است در سال‌های سالهای 2011 تا 2014 در بازارهای جهانی به فروش برسند را 6 تا 75 میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده است.
این مرکز همچنین اظهار داشته است که در سال جاری میلادی بیش از 125 میلیون پردازنده گرافیکی سه‌بعدی در بازار جهانی به فروش خواهد رسید .

سیستم صورتحساب گیری کامپیوتری حق فرکانس رگولاتوری


ICTPRESS - سیستم صورتحساب گیری کامپیوتری حق فرکانس سازمان تنظیم مقررات که با همکاری بخش فناوری اطلاعات سازمان انجام شده امکان صورت‌حساب گیری دقیق‌تر حق فرکانس را فراهم می‌کند که در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته و صورتحساب‌های حق فرکانس‌ها سال گذشته با این روش محاسبه شده است .
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، بروزرسانی بانک اطلاعات رادیویی  ازدیگر پروژهای‌ مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات رگولاتوری در برنامه چهارم توسعه بود که اکثر اقدامات این پروژه در سال گذشته  با همکاری دیگر معاونت‌های سازمان به پایان رسیده است که داشتن یک بانک اطلاعات کامل و به روز از تمام بهره‌برداران فرکانس و اطلاع از وضعیت دقیق فرکانسی در مناطق، خطای احتمالی در صدور مجوزها را به حداقل می رساند.
گفتنی است؛ در حال حاضر  در مراکز منطقه ای رگولاتوری تجهیزاتی برای پایش وضعیت فرکانس از راه دور نیز وجود دارد  که به این طریق فضای فرکانسی در استان‌های کشور مورد سنجش و پایش قرار می‌گیرد که  با استفاده از سیستم پایش فرکانس از راه دور امکان پایش فرکانس استان‌ها از تهران فراهم می‌شود، به این ترتیب که از طریق این سیستم با اتصال به مرکز رگولاتوری در استان مربوطه، از راه دور وضعیت فضای فرکانس در آن استان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

سیستم تدارکات الکترونیکی با استفاده از ایران کد

 

ICTPRESS - ورود ایران کد به عملیات گمرکی کشور باعث افزایش شفافیت، سرعت و نظارت سیستمی شده و در بحث مبارزه با قاچاق کالا کمک خوبی به گمرگ خواهد کرد، در مذاکراتی که میان گمرک و ...

ایران کد صورت گرفت استفاده از ایران کد در عملیات گمرکی کشور ابتدا به صورت آزمایشی و در مدت سه ماه از حدود یک ماه دیگر آغاز می شود وپس از شناسایی نقاط قوت و ضعف استفاده از آن دائمی و نهادینه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، یکی از وظایف گمرک مقابله با اسناد جعلی و تقلب در فرآیند تجارت خارجی است و ایران کد با قابلیت های خود در فناوری اطلاعات می تواند به مقابله با این مفاسد کمک کند و جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان وزارت بازرگانی، صنایع و معادن، استاندارد و گمرک درباره عملیاتی کردن هرچه سریعتر ایران کد در گمرکات در حال برگزاری است.
ورود ایران کد به عملیات گمرکی می تواند کمکی شایسته به جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت به کشور کند، چرا که گمرک دروازه ورود کالا به کشور است و حضور ایران کد در گمرکات می تواند به تشخیص کالای بی کیفیت کمک کرده و جلوی ورود آن را از مبدا و سر منشا بگیرد؛ همچنین ایران کد می‌تواند به تسهیل و روان سازی عملیات گمرکی کمک کند، چرا که اطلاعات کالای کشور که در بانک اطلاعاتی ایران کد وجود دارد مرجع مناسبی برای افزایش نظارت سیستمی و جلوگیری از دوباره کاری‌های وقت‌گیر و هزینه بر و مانع بروز تخلف است.
همچنین احمد غلامزاده ، مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا وخدمات ایران با اشاره به الزامات قانونی ایجاد شده در زمینه جلوگیری از ورود کالاهای بدون ایران کد در شبکه توزیع کالای کشور که هم اکنون در قالب طرح ورود کالاهای با کیفیت به بازار از سوی چند وزارتخانه درحال پیگیری است،تصریح کرد: این نکته قابل یادآوری است که ورود ایران کد به عملیات گمرکی نه تنها موجب کندی عملیاتی گمرکی نمی‌شود بلکه اتفاقا آنرا تا حد زیادی تسریع و روان خواهد کرد چرا که ایران کد به گونه ای طراحی شده که کلیه سازمان های ذی نفع می توانند با یک زبان مشترک با یکدیگر در ارتباط بوده واطلاعات پوششی لازم را مبادله کنند.
وی همچنین از آغاز مذاکرات فنی برای ورود ایران کد به صنعت نفت کشور خبرداد و گفت: با تاکید و حمایت وزیر نفت قرار است تا پایان امسال 300 هزار قلم کالا از اقلام پر مصرف صنعت نفت کد ملی کالا دریافت کنند؛ ورود ایران کد به بزرگترین صنعت کشور اثرات مثبت مشهودی به دنبال دارد که کاهش اقلام مدیریت موجودی وکاهش حداقل 20 درصدی سطح موجودی اقلام در این بخش که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان کالا در کشور است، بخشی از اثرات آن خواهد بود.
وی گفت: وزیر نفت صراحتا اعلام کرده که این وزارتخانه درصدد است سیستم تدارکات الکترونیکی را با استفاده از ایران کد برای اقلام پرمصرف نفت اجرایی کند . همچنین این اعتقاد وجود دارد که ایران کد جلوی واردات کالاهای قابل تامین از داخل برای صنعت نفت را سد می‌کند. به عبارت دیگر وقتی اقلام پر مصرف نفت کد ملی کالا گرفته و اطلاعاتشان ثبت شود این شفافیت و اطلاع رسانی پویا ایجاد می شود که عرضه‌کنندگان داخلی کالای نفت مشخص شده و از واردات کالای مشابه خارجی و ارزبری جلوگیری می شود، این اتفاق در صنعت نفت که یکی از بزرگترین مجموعه ها از نظر خرید ونیاز به کالاست، یک اتفاق مهم و صرفه جویی ملی محسوب می‌شود.
مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا وخدمات ایران در بخش دیگری از سخنان خود به عزم جدی که در دستگا های مختلف دولتی برای مبارزه با واردات کالای بی کیفیت به کشور وپالایش بازار از این کالاها ایجاده شده، گفت: هم اکنون موسسه استاندارد ، ایران کد وسایر دستگاها تلاش هماهنگی را با یکدیگر برای تحقق این هدف آغاز کرده‌اند. هم اکنون 40 درصد واردات کالا به کشور براساس کد تعرفه و استفاده از ایران کد صورت می گیرد که قراراست این امر تا پایان سال به 80 درصد کالاهای وارداتی افزایش یابد؛ مصوبه قانون بودجه 89 برای الزام به این که کلیه دستگاهها کد رهگیری ایران کد بگیرند وهمچنین کلیه دستگاها ملزم به تطابق فرآینده های خود با استاندارد های اطلاعاتی ایران کد شده اند ، کمک بزرگی در این زمینه است.
وی با گلایه از برخی دستگاها که استفاده از اطلاعات واستانداردهای اطلاعاتی ایران کد را به تاخیر می‌اندازند، تصریح کرد: به عنوان مثال اطلاعات پایه اقلام بهداشتی ودارویی کشور در سامانه ایران کد تکمیل شده اما هنوز تحرک مناسبی از سوی وزارت بهداشت برای استفاده از این اطلاعات به چشم نمی خورد.
غلامزاده همچنین ازآغاز فاز جدید تکمیل اطلاعات بانک اطلاعاتی ایران کد خبر داد واظهار داشت : قبلا کلیه متقاضیان دریافت کد ملی کالا در ارایه مشخصات فنی کالا مختار بودند اما با آغاز فاز جدید تکمیل اطلاعات پرتال ملی کالا که از هفته آینده آغاز می شود ارایه مشخصات فنی کالا یک الزام است؛ علت تاکید بر این اقدام این است که بخش های مختلف حاکمیتی قراراست به زودی اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی ایران کد را مبنای تصمیم گیری های خود قرار دهند،هم اکنون ایران کد 27 هزار عضو دارد که قرار است این تعداد تا پایان سال به 60 هزار عضو برسد.