جامعه اطلاعاتی و سواد رسانه ای

 

جامعه اطلاعاتی امروز در جهان بر پایه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ساختار یافته و چشم انداز آن افق های فناوری است .

چیزی به نام ارتباطات دیجیتالی خمیر مایه تبادلات اجتماعی و نوعا پایه کلیه امور جاری بشر در حیطه های اقتصادی سیاسی فرهنگی ورزشی بشمار می رود .

ارتباطات در نوع الکترونیکی امروز نقش کلیدی در زندگی الکترونیکی شهروندان  الکترونیکی ایفا می کند .

در این میان درگاه ارتباطات  بشری همان رسانه است که اکنون خود شما به نوعی از آن مراجعه و مطلبی راجع به جامعه اطلاعاتی و سواد رسانه ای در آن یافته و می خوانید .

رسانه ها عامل برتری حکومت ها در کنش های منطقی بین المللی آنها محسوب می شوند و مهمترین رکن اطلاع رسانی پس از حالت رو در رو ( انسان و اتفاق ) هستند .

اما در جامعه اطلاعاتی یک شهروند با برخورداری از سواد لازم رسانه ای می تواند به رنک  و نقد مفهومی عملکرد رسانه ها در مرحله عمیق تر بپردازد.

این سواد امروز سبب می شود تا شهروندان ایرانی گپ ۱۳ روزه و گاها ۱۷ روزه اطلاع رسانی اغلب رسانه ها را در تعطیلات نوروز به نقد بنشینند.

گپ یاد شده شکاف عمیقی در جامعه اطلاعاتی از نوع خوش خیم ایجاد می کند که عواقب آن بقیه سال را فرا می گیرد.

آیا با تعطیلات نوروزی و مانند آن اتفاقات و نقد های پس از آن هم تعطیل هستند ؟؟؟؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد