افزایش همکاری‌های پژوهشی ایران و مراکز تحقیقاتی کشورهای جهان

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، محامدپور معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران هدف از سفر به مالزی و دستاوردهای حاصل از آن را تشریح کرد.


وی که به همراه جمع دیگر یا از مدیران ICT و در معیت سلیمانی وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این کشور سفر کرده بود. گفت: این سفر بنا به دعوت وزیر فناوری IT ، مالزی صورت گرفت طی آن ضمن ملاقات با وزیر انرژی آب و مخابرات این کشور، تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران در زمینه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی وانتقال تجارب و دانش در کشور با دو دانشگاه معتبر مالزی یعنی ( MMU,USM ) امضاء شد.
علاوه بر این از شرکت TM و مرکز فضایی و چندین مرکز تحقیقاتی دیگر این کشور بازدید‌هایی به عمل آمد و پس از انجام مذاکراتی در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی به امضاء رسید.

وی همچنین افزود: کشور مالزی در زمینه IT پیشرفت‌های خوبی دارد و با توجه به وجود این شرایط و بهره‌گیری از تجارب و تحولاتی که آنها در این زمنیه کسب کرده‌اند بر آن شدیم تا در این سفر تفاهم‌نامه‌های مذکور را به امضاء برسانیم تا از این طریق بتوانیم دانش فنی محققین مرکز تحقیقات مخابرات ایران را ارتقائ بخشیم. به همین منظور قرار است پس از تعیین یک گروه کارشناسی در مرکز برای بررسی و تخصصی کردن مقاطع دوره‌های آموزشی را برای آنها تعریف کرد، توافقات حاصل آمده اجرایی خواهد شد. تلاش بر این است تا در زمینه نرم‌افزاری در رشته IT بتوانیم با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها این کشور و حتی سایر کشورهایی که شرایط و امکانات خوبی دارند، ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری برقرار کنیم و با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی سطح آگاهی‌های و دانش و نیروهای مشغول به کار محققان مرکز را ارتقاء بخشیم وی در پایان تاکید کرد، ارتباط با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در کشورهایی که پیشرفت‌های خوبی در ICT داشته و دارند از طریق مراکز تحقیقات مخابرات ضروری است و لازم است با بهره‌گیری از تجارب و نتایج علمی طرح‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی این کشورها، شتاب فعالیت‌های تحقیقاتی این کشورها، شتاب فعالیت‌های تحقیقاتی کشور در راستای توسهع همه جانبه ICT را افزایش دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد