بهره‌برداری از مسیرهای جدیدفیبرنوری

معاون نگهداری و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: لایحه‌ صیانت از حریم فیبرنوری مراحل قانونی خود را سپری می‌کند و امید است با تصویب آن و ضمانت اجرایی که همراه دارد ضمن کاهش تعداد قطعی‌ها، سبب افزایش عمر شبکه‌ ارتباطی فیبرنوری کشور شود.


حمید خاتمی  درباره‌ این که توزیع ارتباطات کشور از روی فیبر و ماهواره چگونه انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد از ارتباطات مخابراتی کشور از روی فیبر و کمتر از 10 درصد از طریق رادیو و ماهواره تامین می‌شود، توزیع ارتباطات بین‌المللی نیز همین وضعیت را داراست.

وی ادامه داد: دسترسی سریع، هزینه تمام شده‌ پایین و وجود مسیرهای ارتباطی متعدد از جمله مزایای استفاده از شبکه فیبرنوری است و در سال جاری شرکت ارتباطات زیرساخت مسیرهای ارتباطی جدید را مورد بهره‌برداری قرار خواهد داد. در همین رابطه و با توجه به شبکه گسترده فیبرنوری در کشور قطعی‌های ناخواسته مسیرهای فیبر امکان آسیب رسانی به مشتریان را به شدت کاهش داده است و در صورتی که قطعی‌هایی برای شبکه‌ فیبر نوری اتفاق بیفتد، این قطعی‌ها به قطع ارتباط منجر نمی‌شود زیرا با استفاده از حلقه‌های متعدد پشتیبان فیبر نوری ارتباطات مخابراتی به سرعت تامین می‌شود.

او گفت: به منظور کاهش صدمات وارده به شبکه‌ فیبر نوری با تعاملی که با دیگر سازمان‌ها انجام شده است، اطلاعات لازم جهت اجتناب از قطعی به هنگام حفاری و محافظت از مسیرهای ارتباطی در اختیار این سازمان‌ها و مراکز قرار گرفته است.

معاون نگهداری و مدیریت شبکه‌ ارتباطات زیرساخت، در بخشی از سخنان خود گفت: شرکت فناوری اطلاعات نیز مانند سایر استفاده‌کنندگان ظرفیت مورد نیاز خود را از این شرکت و به صورت خطوط نقطه به نقطه تامین می‌کند و خود در صورت نیاز به شبکه‌سازی نسبت به ایجاد شبکه اختصاصی اقدام می‌کند.

وی درباره‌ آمار قطعی‌های فیبرنوری در سال گذشته تعداد این قطعی‌ها را 204 مورد عنوان کرد که عمدتا به دلیل عملیات راه‌سازی بوده است.

http://www.itna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد