رییس جمهور در روز جهانی ارتباطات

 دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز در همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که در سالن اجلاس سران برگزار شده بود، با ابرازخرسندی به خاطر حضور در جمع برخی از مسوولان روابط عمومی‌ها تصریح کرد: شما عزیزان ماموریت سنگینی را برعهده دارید. امروز وقتی می گوییم ارتباطات ذهن بلافاصله به سمت ابزار ارتباطات حرکت می کند.

وی با بیان اینکه جامعه انسانی و هویت انسانی در روابط انسا‌نها شکل و مفهوم پیدا می کند، گفت: به همین خاطر است که در اعتقادات ما بر اهمیت روابط بین انسانها تاکید شده است و ما اگر از روابط بین انسانها دست برداریم و انسانها چنین روابطی را نداشته باشند مانند سنگ و جمادات می شوند، آنچه که به جامعه انسانی روح و هویت جمعی می‌دهد، ارتباطات انسانی است.

احمدی نژاد با اعتقاد بر اینکه در حال حاضر در بسیاری از سازمان‌ها و جوامع وقتی به امر اطلاع رسانی اشاره می‌کنیم آنها بعد اقتصادی و سودآوری آن را در نظر می‌گیرند، اظهار داشت: نگاه ما به مسئله ارتباطات فراتر از نگاه اقتصادی و سودآوری است.

رییس جمهور کشورمان با اعتقاد بر اینکه در کشور ما خوشبختانه ابزار ارتباطات به سرعت در حال گسترش پیداکردن است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب حرکت ما در زمینه ارتباطات یک حرکت جهشی بوده و حرکت ما در این راستا در طول دو سال اخیر بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 84 ، 7 میلیون تلفن سیار با قیمتی حدود 900 هزار تومان الی 1 میلیون تومان در اختیار مردم بود، یادآورشد: در طول یک سال و نیم اخیر تعداد تلفن‌های سیار دردست مردم به 19 میلیون رسیده است و ما در این ارتباط به رشدی حدود 2/6 الی 2/7 رسیده‌ایم و قیمت تلفن سیار از 900 هزار تومان به حدود 300 هزار تومان کاهش یافته است.

وی با یادآوری اینکه اینکه مردم برای به دست آوردن ابزارهای ارتباطی نباید در صف های طویل بایستند، گفت: امروز خوشبختانه امکانات به روز به مردم ارائه می‌شود و ما در جهت ارتقا این ابزارها تلاش می‌کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته تلفن‌های ثابت از 18 میلیون به 23 میلیون رسیده است وتقریبا تمام شهرها به جز دو شهر از این امکانات برخوردار هستند و ما امیدواریم هرچه زودتر مردم این دو شهرستان نیز از این امکانات بهره مند شوند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر شبکه ملی ما سازماندهی شود و در اختیار مردم قرار بگیرد .

احمدی نژادخاطرنشان کرد: در کنار این امر ما باید از فرهنگ خودی نیز صیانت کنیم و این امر نیز نیازمند ابزار است و این مساله با راه اندازی شبکه اطلاع رسانی تکمیل می‌شود.

 دکتر محمود احمدی نژاد در ادامه‌ی سخنانش در همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که روابط عمومی‌ها مسوول توجیه کردن و دادن یک چهره مطلوب به یک سازمان و یا شرکت هستند، که این نگاه از نگاهی سودمحور و مشتری محور منبعث است.

وی افزود :این نگاه به دنبال این است که ارتباط یک سویه‌ای با مردم برقرار کند تا آن نهاد موفق شود و سودش به حداکثر برسد، اما نگاه ما با این نگاه کاملا متفاوت است؛ ما مردم را مشتری یا رقیب نمی‌دانیم ما مردم را صاحب و مالک می‌دانیم هدف ما از حضور در مناسب حکومتی و فعالیت‌های اجتماعی این است که یک جامعه ای بسازیم که براساس عدالت حرکت کند جامعه‌ی رو به پیشرفت، پاک و سالم، جامعه ای که مردم آن دوست وغمخوار هم باشند امانتداری و صداقت در این جامعه جاری باشد، ما باید به سمت چنین جامعه‌ای حرکت کنیم.

رییس جمهور کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد : حال چه زمانی به سمت چنین جامعه‌ای حرکت می‌کنیم؟ زمانی که مردم حرکت کنند. چرا که عشق، عدالت و ارزش‌های انسانی بدون خواست و حرکت مردم محقق نمی‌شود، اصلا آن دنیای مطلوب و آرمان‌هایی که ما به دنبال و انتظار آن هستیم بدون حضور مشارکت و دخالت مردم امکانپذیر نیست واگر دستگاه‌ها بخواهند در این جهت حرکت کنند باید همکاری و نظارت مردم را با خود داشته باشند، در غیر اینصورت موفق نمی‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه در جامعه ای که ما به دنبال آن هستیم آحاد مردم آن جامعه باید فعال و بانشاط باشند، گفت: ما اگر می‌خواهیم اقتصاد پیشرفته‌ای داشته باشیم، باید مردم وارد عرصه اقتصاد شوند، ما اگر می‌خواهیم فرهنگ متعالی داشته باشیم نیازمند مشارکت مردم هستیم و این گونه نیست که عده‌ای بنشینند و طراحی فرهنگ کنند، البته ما نیازمند دانشمندان و طراحان فرهنگی هستیم، اما باید توجه داشت آنها در صورتی می‌توانند ایده‌های خود را محقق کنند که ملت با آنها هماهنگی داشته باشد و آنها را همراهی کند، مردم خود در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند اعتماد مردم هستیم، اضافه کرد: اگر اعتماد مردم ایجاد شود مشارکت نیز رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر مردم در یک مسیر حرکت کنند و دستگاه‌ها نیز در یک مسیر دیگر و فصل مشترکی بین فعالیت‌های آنها نباشد، اتفاقی در این کشور رخ نمی‌دهد و حرکت ما به سمت نقطه مطلوب انجام نمی‌شود.

احمدی نژاد با تاکید براینکه ما باید به‌دنبال جلب مشارکت، اعتماد و استفاده از نظارت مردم باشیم، گفت: باید دانست که سلامت اداری بدون نظارت همگانی امکان پذیر نیست، البته وجود حراست و سیستم‌های نظارتی لازم است،اما کافی نیست در کنار آن باید نظارت همگانی نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای سلامت جامعه و سیستم‌های ساختاری دستگاه‌ها می‌بایست در برابر مردم پاسخگو باشند، مردم را صاحب و مالک بدانند مردم برای آنها موضوعیت داشته باشند.

رییس جمهور کشورمان در ادامه‌ی سخنانش با بیان اینکه این روابط عمومی‌ها در ایجاد اعتماد و جلب مشارکت مردم و همچنین ایجاد سازوکارهایی برای نظارت هرچه بیشتر مردم و پاسخگویی نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: من به عنوان بالاترین مسوول اجرایی اعلام می‌کنم که ما از روابط عمومی‌ها این انتظار را نداریم که خطاپوشی کنند و کار ضعیف را با تبلیغات قوی جلوه دهند، البته ما نمی‌خواهیم بی جهت برای مردم نگرانی ایجاد شود، بلکه معتقدیم باید مردم در جریان کارها قرار بگیرند کار اطلاع رسانی با تبلیغات و بزرگ کردن امور متفاوت است. مردم زمانیکه در جریان امور و فعالیت‌ها قرار می‌گیرند امیدوار و خوشحال می‌شوند و انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل ضعف اطلاع رسانی برخی تصمیم گیران، مسوولان و دانشمندان از توانمندی‌های کشور در حوزه تخصصی خود بی خبر هستند، حال با این بی‌خبری آنها چطور می‌خواهند امور را به پیش ببرند؟

رئیس جمهور کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه ما به اطلاع رسانی مستمر نیازمندیم، گفت: در این موقع که ما با یک جریان سازمان یافته برای انتشار اخبار وتحلیل‌های غیرواقعی و دروغ مواجه هستیم و این اخبارهای دروغ را به صورت پشت سرهم منتشر می‌کنند ما نیازمند اطلاع رسانی مستمر هستیم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: رابطه‌ی عاطفی با مردم پایه نظارت و حرکت رو به جلوی ماست و ایجاد این امر هنر روابط عمومی هاست ما باید در این راستا گروه‌های فکری قوی تشکیل دهیم، بنشینیم و با یکدیگر گفت‌وگو و بررسی کنیم که چگونه با مردم یک ارتباط مناسبتر برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد رابطه عاطفی با مردم باعث می‌شود که نظارت قویتر شود و روندهای اداری اصلاح شوند، افزود: چقدر خوب می‌شود که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هر سال جشنواره ای برگزار کنند و از بهترین نقدهایی که نسبت به آنها صورت گرفته تقدیر کنند.

این خود یک نوع جلب مشارکت و تقویت نظارت است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین تاکید کرد: هیچ گاه ما نباید از پذیرش اشتباه ناراحت شویم، البته این به این معنا نیست که ما عملکرد درست را نیز غلط جلوه دهیم،اما باید دانست پذیرش اشتباه و تلاش برای اصلاح اشتباه از اقدامات اساسی برای ایجاد اعتماد و انگیزه جهت حرکت مردم است.

وی با بیان اینکه در سازمان‌های اداری همه باید عاشق و همراه مردم باشند، گفت: روابط عمومی‌ها باید عاشق ترین نسبت به مردم باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما باید با تلاش هم به سمت ایجاد روابط عمومی‌های آرمانی حرکت کنیم، اظهارداشت: ما باید بدانیم موقعی ما موفق می‌شویم که مردم و کشور موفق باشند، ما موقعی موفقیم که ملت شاد و خوشحال باشد و حرکت جامعه به سمت تعالی باشد.

 در این مراسم با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان ، دکتر الهام سخنگوی دولت ، سلیمانی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، سعیدی کیا وزیر مسکن، طهماسبی وزیر صنایع و محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برگزار و در آن طی مراسمی رونمایی و ابطال تمبر روز ارتباطات و روابط عمومی انجام شد.

http://isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد