پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی ارتباطات

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات از سیاست‌گذاران و پیشتازان صنعت مخابرات درخواست کرد تمامی ‌توجه خود را معطوف جوانان کرده و برای تولید فن‌آوری‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌هایی که دسترسی ‌آن‌ها را به ICT تسهیل می‌کند، ‌با آن‌ها همکاری کنند.

 17 می‌ (27 اردیبهشت‌ماه)، سالگرد امضای اولین قرارداد بین‌المللی تلگراف و ایجاد اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات است که از سال 1969 گرامی‌ داشته می‌شود.

بان کی مون - دبیر کل سازمان ملل متحد - به مناسبت این روز پیامی صادر کرده که بخشی از آن به این شرح است:

«از زمان ظهور تلگراف در نیمه‌ی قرن 19، اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات - ITU - با کمک به جهان برای برقراری ارتباط نقش کلیدی در صفحه‌ی بین‌المللی ایفا کرده است؛ امروزه از مخابرات سنتی گرفته تا آخرین پیشرفت‌های فضای سایبر‌، ITU همچنان به دولت‌ها،‌ بخش خصوصی و جامعه شهری راهنمایی کارشناسانه ارایه کرده و برای پرداختن به مسائل مربوط به مخابرات و فن‌آوری‌های ارتباطی همکاری کرده است.»

دبیر کل سازمان ملل متحد در بخشی از پیام خود تاکید کرده است: «جوانان به عنوان عمده‌ی کاربران آگاه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هستند اما تحول دیجیتالی خارج از دسترسی بسیاری از آن‌ها قرار دارد، به ویژه دختران و زنان جوان و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

به همین دلیل از سیاست‌گذاران و پیشتازان این صنعت درخواست می‌کنم تمام توجه خود را معطوف کودکان و جوانان کرده و برای تولید فن‌آوری‌های مناسب، برنامه‌ها و سرویس‌هایی به منظور تسهیل دسترسی به ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات IT با آن‌ها همکاری کنند.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «جوانانی که به ICT دسترسی دارند، اغلب گام‌های بلندی را در طلب دانش برداشته و به راحتی قادر به غلبه بر موانع ارتباطات هستند. در بسیاری از مواقع جوانان عامل اصلی نوآوری در طراحی و استفاده از فن‌آوری‌های جدید هستند اما شکاف دیجیتالی دیگران را از این منظر دور کرده و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بر روی منافع جهانی سازی ناتوان می‌سازد. جوانان در هر جا باید فرصت‌های برابر برای رهایی از فقر و بی‌سوادی و تحقق پتانسیل کامل خود داشته باشند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد