تربیت شهروندان الکترونیک ادامه می یابد

مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نه تنها به راه‌اندازی مراکز فناوری اطلاعات اعتقاد دارند بلکه با یک رویکرد جدید درپی تربیت شهروند الکترونیک هستند که اقدامات اولیه این پروژه نیز انجام شده است.

مدیر روابط‌عمومی مرکز فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با تاکید بر این که وعده یک ساله راه‌‏اندازی 85 مرکز IT در شهر تهران در سال 85 به دلیل عدم تامین بودجه به وقوع نپیوست، گفت: قصد داریم در صورت امکان، طرح 85 در 85 را به بخش خصوصی واگذاری کنیم.

رضا شرفی، درگفت‌و گو با ایلنا، عدم تخصیص بودجه را مهم‌‏ترین مشکل در راه‌‏اندازی 85 مرکز فناوری اطلاعات شهر تهران عنوان کرد و یادآورشد: متاسفانه در سال 85 تنها توانستیم 20 مرکز فناوری اطلاعات را راه‌‏اندازی کنیم.

وی، با اشاره به رویکرد جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حرکت به سمت پیاده‌‏سازی اصل 44 قانون اساسی، خاطرنشان کرد: این امکان وجود خواهد داشت تا با یک رویه جدید و با نظارت سازمان، راه‌‏اندازی مراکز IT شهر تهران به بخش خصوصی واگذار شود تا زمینه‌‏های انتفاع بخش خصوصی را در این عرصه فراهم کنیم.

شرفی، ادامه داد: به این ترتیب بخش خصوصی می‌‏تواند در راستای اهداف سازمان وارد این حوزه شود و فعالیت کند. مدیر روابط‌عمومی مرکزIT سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: در صورتی که این سازمان ساز و کار مالی مناسبی پیدا کند خواهد توانست در مدت زمان کوتاهی ایجاد 85 مرکز IT را در سطح شهر تهران محقق کند و در صورت تخصیص بودجه توانایی راه اندازی بیش از 85 مرکز را نیز خواهد داشت.

شرفی یادآورشد: مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نه تنها به راه‌اندازی مراکز فناوری اطلاعات اعتقاد دارند بلکه با یک رویکرد جدید درپی تربیت شهروند الکترونیک هستند که اقدامات اولیه این پروژه نیز انجام شده است.

وی، فرهنگ سازی در حوزه شهروندی را وظیفه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دانست و گفت: شهرداری تهران نیز به تفکرات مدرن و استفاده از تکنولوژی‌‏های روز دنیا معتقد است.

شرفی همچنین از راه‌‏اندازی پرتال بزرگ شهرداری تهران در سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌‏اندازی این سیستم کلیه خدمات شهری به صورت الکترونیکی انجام می‌‏پذیرد.

وی، یادآورشد: با حرکت به سمت تحقق اصل 44 قانون اساسی، فعال‌‏سازی مراکز فناوری اطلاعات و اداره آن با نظارت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.

http://www.itna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد