تحقق کارآفرینی دیجیتالی نظام هماهنگ IT محور می خواهد

علی‌اکبر جلالی دبیر علمی همایش ملی کارآفرینی دیجیتالی، با بیان این مطلب افزود: مشکل اصلی توسعه نیافتگی فناوری اطلاعات در ایران مربوط به مسایل فرهنگی و عدم آگاهی ازتوانمندی IT برای رفع بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری در کشور است.

استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه افزود: برگزاری همایش‌ها، سمینارها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی که بتواند سطح آگاه‌سازی را برای مسئولان و مردم فراهم کند تاابعاد ناشناخته این پدیده معلوم شود، مطمئنا موثر خواهد بود.

وی هدف از برگزاری اولین همایش ملی کارآفرینی دیجیتالی را ارزیابی و شناخت وضعیت فعلی مشاغل در حوزه دیجیتالی و بررسی ابعاد کارآفرینی دیجیتالی دانست و تاکید کرد با مطالعه تطبیقی الگوهای موفق در سطح بین المللی، آشنایی با مدلهای توسعه یافته این پدیده در سایرکشورها و یافتن مدل آرمانی برای کارآفرینی دیجیتالی در کشور، جایگاه این فناوری نیز بیشتر شناخته شده و نهایتا زمینه اشتغال در حوزه IT به دنبال آن افزایش می یابد.

جلالی در خصوص نحوه ارائه مقالات گفت: مقالاتی که تا اول تیرماه به دبیرخانه همایش ارسال شده و مورد قبول داوران قرار گیرند، برای ارائه و چاپ پذیرفته می‌شوند. این مقالات باید بصورت کامل یعنی در 8 صفحه با استاندارد علمی به همایش ارسال شوند.

استاد دانشگاه ویرجینیا غربی خاطرنشان کرد: در خلال این همایش سعی خواهد شد تا فرصتهای موجود در زمینه کارآفرینی دیجیتالی از طریق برپایی نمایشگاه جانبی بررسی و تازه‌ترین دستاوردهای علمی معرفی شود تا درنهایت زمینه‌های جدیدی در توسعه اشتغال کشور در حوزه IT شناخته شوند.

همایش ملی کارآفرینی دیجیتالی از ‪ ۲۴‬تا ‪۲۶‬تیرماه در محل مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار توسط انجمن اینترنتی سیب ایران و دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.karafarini.net مراجعه کنند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:36

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد