فرهنگ سازی ، زیرساختار تحقق جامعه اطلاعاتی

اگر با دقتی به مقیاس یک تجربه و نگاهی به اندازه فراگیر به جامعه توجه کنیم به روشنی در می یابیم با برنامه ریزی دقیق و صرف زمان و انرژی و هزینه مناسب می توانیم عنصر آموزش را در زمینه فناوری بیش از پیش فعال سازیم تا زمینه های رشد فرهنگی در میان افراد  جامعه ایجاد شود.

با این کار ریشه درخت جامعه اطلاعاتی را آبیاری می کنیم و به بقای آن تداوم می بخشیم .

دلیل این مدعا با توجه به استعداد بالقوه بالا در میان جامعه روشن است چراکه هر زمان گوشه ای از فناوری از لابلای هیاهوی روزمره خودنمایی کرده است بطور معمول جامعه در قدم اول  واکنشی منفی یا خنثی نسبت به آن نشان داده و سپس آن را پذیرفته است اما امروز با توجه به فراگیری مفهوم عقب ماندگی از یک طرف و جذابیت های فناوری های روز از طرف دیگر هیجان افراد  نسبت به پذیرش سریع فناوری تا آمدن فرهنگ مناسبش باعث شده که پذیرش فناوری از سوی جامعه به سرعت انجام شود .

با این اوصاف چه بهتر که با آموزش صحیح بر اساس برنامه ریزی صحیح، بساط پذیرش همراه با فرهنگ قالب بومی برای فناوری های روز دنیا را در میان جامعه فراهم کنیم .

برگزاری همایش ها ، کلاس های آموزشی فراگیر با شرایط مناسب ، اطلاع رسانی مناسب از طریق مجاری رسانه ای ، سیاستگذاری کلان در جهت ایجاد درک استفاده صحیح پس از آموزش و تداوم فرهنگ قالب و همچنین ایجاد زمینه های مکمل تحقق جامعه اطلاعاتی ایران از جمله کارهای ضروری در این راستا بشمار می رود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد