تشریح نحوه‌ رسیدگی به شکایات اینترنتی

مجتمع قضایی شماره‌ 34، ویژه‌ دعاوی اینترنتی است و هر زمان که فردی در حوزه‌ اینترنت مشکلی داشته باشد، می‌تواند به شکل حضوری و یا به صورت رونوشت اعتراض خود را به صورت اینترنتی به آدرس shora@isp.ir اعلام کند.

باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلافات اینترنتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ نحوه‌ رسیدگی به شکایت‌های اینترنتی و با بیان اینکه مشابه این شورا در سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی کشور با عنوان شورای انتظامی ‌فعالیت می‌کند، اظهار کرد: شرح وظایف و احکامی‌ که برای این شورا، متشکل از سه عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل، این است که ما می‌توانیم برای افراد و اشخاص حکم قضایی صادر کنیم و نیروی انتظامی ‌به عنوان بازوی اجرایی در این زمینه فعالیت می‌کند اما شورای انتظامی نظام‌صنفی رایانه‌یی ‌ماهیت صنفی دارد و وظایف و اختیاراتش با ما متفاوت است.

او ادامه داد: حکم صادره بر اساس نظر اکثریت اعضای اصلی که در واقع دو نفراند، صادر می‌شود به این صورت که از دبیرخانه‌ شورا با آنها تماس گرفته شده و اطلاعات دریافت می‌شود و چنانچه به مراجعه‌ حضوری افراد نیاز بود از آنها دعوت می‌شود.

افخمی تصریح کرد: وقتی یک کاربر شکایتی را به آدرس ذکر شده ارسال می‌کند، بعد از بررسی، با شرکت مربوطه یا شخص مورد نظر تماس گرفته می‌شود که نوعا به حضور افراد نیاز نیست.

وی تاکید کرد: شرکت‌ها خود را به رعایت احکام این شورا ملزم می‌دانند و تاکنون موردی نبوده که در رابطه با حکم صادره مخالفتی صورت گیرد.

عضو اصلی شورای حل اختلافات اینترنتی، در پایان یاد آور شد: شورای حل اختلافات اینترنتی ماهیت قضایی دارد و شعبه‌ای از قوه‌ی قضاییه محسوب می‌شود


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد