دولت : فقط ۵۰ نفر از ۳۰۰۰۰ نفر شما حق استفاده از اینترنت را دارد

نایب رییس شورای شهر زیراب در استان مازندران، با انتقاد از فقر اطلاعاتی، قیمت بالا و ضریب نفوذ پایین اینترنت در این شهر، گفت: در شهر 30 هزار نفری زیراب تنها 50 نفر به اینترنت دسترسی دارند.

مهندس قاسم جند، درگفت وگو با  ایلنا، اظهارداشت: امروزه فصلی از زمان گشایش یافته که بحث دهکده جهانی یکی از اصولی ترین و مهم‌‏ترین ابزاری است که می‌‏توان در راستای گسترش ارتباطات با محوریت تبادلات فرهنگی اقتصادی اجتماعی و هنری از آن بهره برد.
وی، ادامه داد: اینترنت همراه با رشد روز افزون خود کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته و امروز به عنوان رسانه‌‏ای قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه اقتصادی و اجتماعی مطرح است.
نایب رییس شورای شهر زیراب مازندران، گفت: به دلیل ویژگی‌‏ها و مزیت‌‏هایی که اینترنت در مقایسه با رسانه‌‏های سنتی دارد شاهد رشد فراوان کاربران اینترنت در طی سالیان اخیر در اکثر شهرهای ایران بودیم، اما متاسفانه شهر زیراب با داشتن حدود 30 هزار جمعیت و داشتن شعبات متعدد دانشگاهی از جمله مرکز تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و واحد دانشگاهی پیام نور، تنها یک شرکت
ISP دارد که اینترنت ارایه شده توسط این شرکت هم به علت عدم ارایه لینک E1 از طرف مخابرات دارای سرعت پایینی بوده و به همین دلیل شرکت‌‏های دولتی و خصوصی موجود در این شهر و شعب دانشگاهی برای تامین نیاز اینترنت با هزینه‌‏های بالایی به شهرهای مجاور متصل می‌‏شوند.
مهندس جند، تصریح کرد: خیل عظیم دانشجویان در حال تحصیل و دانش آموزان این شهر نیز در اکثر مواقع امکان استفاده از اینترنت برای تحقق و رفع نیاز آموزشی را نداشته و این خود باعث سرخوردگی این جوانان علاقمند به علم و فناوری می‌‏شود، همچنین این ضعف امکان رقابت را از دانش آموزان و دانشجویان این شهر در عرصه‌‏های استانی و ملی سلب کرده است.
وی، گفت: از آنجایی که در سال‌‏های اخیر اینترنت در ایران از رشد قابل ملاحظه‌‏ای برخوردار بوده است به طوری که در سال 85 تعداد کاربران این شبکه حدود 11 میلیون نفر اعلام شده است، متاسفانه تعداد کسانی که در این شهر 30 هزار نفری از اینترنت استفاده می‌‏کنند حدود 50 نفر است.
نایب رییس شورای شهر زیراب، با تاکید بر این که اینترنت به عنوان یک رسانه در این شهر بیگانه است و این باعث عقب ماندگی بیش از بیش این شهر در عرصه‌‏های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌‏هایی هم که قصد سرمایه‌‏گذاری در این شهر را دارند به علت عدم وجود امکانات ارتباطی و فناوری اطلاعات از این کار منصرف می‌‏شوند و این فقر ارتباطی روز به روز باعث مهاجرت بیشتر جوانان و نخبگان از این شهر به شهرهای دیگر می‌‏شود و از طرفی شهر زیراب با داشتن پتانسیل‌‏های عظیم گردشگری به علت عدم معرفی این توانمندی‌‏ها در دنیای مجازی هیچ بهره‌‏ای در این قسمت به دست نیاورده است.
وی، اظهار امیدواری کرد؛ مسوولین در سایه توجهات دولت خدمتگزار گام‌‏های اساسی در راستای 
افزایش امکانات استفاده از ICT در این شهر بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد