دوره آموزشی نجوم و کیهان شناسی با امکان رصد برگزار می شود

مجموعه فرهنگی هنری تهران توسط مرکز همایش های خود ، دوره آموزشی نجوم، ستاره شناسی و کیهان شناسی با امکان رصد را از یکشنبه 17 تیرماه جاری برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی این مرکز: این دوره آموزشی توسط نفیسه نعیمی پور  (نویسنده ومدرس انجمن نجوم  ایران ) در دو پایه ارائه می شود و اعضای این دوره امکان لازم برای رصد آسمان را نیز خواهند داشت.

بنابر این گزارش : پایه اول این دوره شامل مقدمه وطرح اهداف آموزشی نجوم - نظریات پیدایش عالم از ابتدا تاکنون ، منظومه شمسی - معرفی مفاهیم پایه ای نظیر فدر ، مقابله ، مقارنه ، اختفا ، دابره البروج و .. - معرفی کره سماوی - آشنایی با انواع ابزار رصدی و پایه دوم این دوره نیز شامل  دایره ساعتی ، نصف النهار سماوی و مختصات بعد و میل - نقشه خوانی ، آشنایی کامل با کلیه صورتهای فلکی و روش رصد اجرام غیر ستاره ای - آشنایی با ماه و ساختار و نحوه تشکیل آن - گرفتها ( خسوف و کسوف ) - بارشهای شهابی ( چگونگی تشکیل و نحوه رصد و ثبت آنها ) - کیهان شناسی مقدماتی ( انفجار بزرگ ، تحولات ستارگان از تولد تا مرگ ، نمودار هرتسپرونگ راسل ) است که بهمراه ارائه این مراحل امکان رصد در رصدخانه پیش بینی شده برای اعضاء فراهم خواهد شد.

این گزارش می افزاید : دوره یاد شده  یکشنبه و سه شنبه هرهفته از ساعت 14 الی 30/15 برای پایه 1 و از ساعت 30/15 الی 17 برای پایه 2 برگزار می شود.

این مرکز در آدرس اینترنتی     www.tehranhamayesh.150m.com  و همچنین شماره تلفن  27 ـ 77641126    قابل دسترسی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد