آغاز ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی از فردا

ثبت‌نام دور جدید سیم‌کارت دولتی تلفن همراه (همراه اول) از 23 تیرماه و در حالی آغاز می‌شود که این بار تنها دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند و برخلاف دوره‌های قبل این کار در دفاتر پستی انجام نمی‌شود.

متفاضیان باید با پرداخت یک هزار تومان و با دریافت فرم ثبت‌نام و فیش بانکی، با مراجعه به بانک، باقی‌مانده‌ی وجه ثبت‌نام را که در سیم‌کارت‌های دایمی ‌287 هزار تومان و در سیم‌کارت‌های اعتباری 33 هزار تومان است بپردازند و پس از آن دفتر خدماتی مربوطه مراجعه و با ارائه مدارک مورد نظر ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

به گفته‌ی عباسعلی ابوالفضلی - سرپرست روابط عمومی ‌شرکت ارتباطات سیار - متقاضیان می‌توانند با پرداخت هزار تومان، پاکت ثبت‌نام که در داخل آن فرم ثبت‌نام و فیش بانکی قرار دارد را دریافت و به یکی از شعب بانک‌ها مراجعه کنند و با پرداخت بقیه‌ی وجه ثبت‌نام که برای سیم‌کارت‌های دایمی ‌287 هزار تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری 33 هزار تومان است، فرم مربوطه را تکمیل کرده و با مراجعه به همان دفاتر خدمات ارتباطی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

همچنین محمدمهدی عطوفی - معاون امور بازاریابی و مشتریان شرکت ارتباطات سیار - درباره‌ی جزییات ثبت نام جدید تلفن همراه گفته بود: بیش از 1500 دفتر خدمات ارتباطی فعالیت می‌کنند؛‌ برای تقویت شبکه توزیع دفاتر خدمات ارتباطی همزمان آموزش آن‌ها را آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر در حدود 3 هزار نیرو دوره‌های آموزشی را برای ثبت‌نام می‌گذارنند.

وی با اشاره به این که در این دوره قرعه‌کشی سیم‌کارت برگزار نمی‌شود،‌ خاطر نشان کرده بود: تمامی ‌مسوولیت واگذاری سیم‌کارت به عهده‌ی شرکت‌های مخابراتی استا‌ن‌ها گذاشته شده است، از این رو هر استانی متناسب با ظرفیت‌سازی که دارد به واگذاری سیم‌کارت اقدام می‌کند.

به گفته‌ی او واگذاری سیم‌کارت نیز از زمان ثبت‌نام طی 30 تا 45 روز طول می‌کشد و همچنین در این دوره ثبت‌نام باز است و محدودیت زمانی وجود ندارد مگر اینکه شرایط غیر منتظره‌ پیش بیاید.

او تصریح کرده بود: در این دوره امکان استرداد فیش ثبت‌نام سیم‌کارت دایمی ‌و اعتباری وجود ندارد و هزینه ثبت‌نام به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود؛ همچنین از ثبت‌نام انبوه جلوگیری شده و هر قبض برای ثبت‌نام یک سیم‌کارت است.

او با بیان این که کارت شارژهای سیم‌کارت‌های اعتباری نیز در دو نوع 10 و 20 هزار تومانی است،‌ گفته بود:‌ این سیم‌کارت‌ها تنها از طریق دفاتر خدمات ارتباطی توزیع می‌شود و مشترکان باید به این مراکز مراجعه کنند همچنین کارت شارژها نباید بیش از مبلغ 10 و 20 هزار تومان فروخته شود و مشترکان می‌توانند با شماره‌های 09990 این موضوع را گزارش دهند.

چندی پیش نیز وفا غفاریان- رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - درباره‌ی این که چرا ثبت‌نام دیگر در دفاتر پستی انجام نمی‌شود به خبرنگار ایسنا گفته بود: ‌با توجه به این که شرکت پست در چند ماه اخیر درگیر توزیع کارت های هوشمند سوخت بوده است به همین منظور قرار شد بخش خصوصی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد و سیم‌کارت در دفاتر خدمات ارتباطی ثبت‌نام شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد