چالش های حوزه ارتباطات توپ فوتبال در زمین من و شما یا ...

امروز با رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر جامعه اطلاعاتی زمینه لازم برای رشد بررسی نامفهوم و سردرگم چالش های این حوزه هم به خوبی فراهم شده است.

یادم می یاد زمان آقای معتمدی وزیر اسبق ICT مسئولان فنی ارتیاطات سیار در پاسخ به این سوال که چرا با اختلالات روزافزون شبکه تلفن همراه با این که هنوز ضریب نفوذ پایینی از آن را در کشور داریم مواجه هستیم علت را در زیاد صحبت کردن کاربران مثلا چیزی حدود ۳۰ دقیقه بطور مداوم و اشغالی و ترافیک بالای سبکه بطور همزمان معرفی کردند.

این درست موقعی بود که توپ چالش شبکه تلفن همراه به زمین من و شما شوت شد.

اما امروز که همچنان با رشد روزافزون ضریب نفوذ تلفن همراه با وعده اخیر وزیر مبنی بر واگذاری به روز سیم کارت آنهم بزودی از سوی اپراتور اول مواجه هستیم با رشد قابل توجه اختلالات شبکه تلفن همراه نیز همچنان رو به رو هستیم.

پیام کوتاه من به جای رسیدن به مقصد به نا کجا آباد می رود و یا ۲ بعد از ظهر با کوچکترین اشتباهی مبدل به ۳ بعد از نیمه شب می شود !

اما جالب این جا است که قبل از آن که توپ به زمین مخابرات برسد با یک حرکت دیپلماسی توپ به زمین بخش فنی مخابرات و یا ... شوت می شود.

وزیر محترم ارتباطات با توجیه این که اختلالات شبکه سیم کارت تلفن همراه خصوصا در بخش پیام کوتاه به ارسال همزمان پیام ها و ترافیک بالای شبکه بر می گردد بی آنکه به زیرساخت ناقص شبکه و افزایش ضریب نفوذ بدون توجه به توسعه مناسب و به موقع زیر ساخت توپ را محکم به زمین ... شوت می کنند و البته مژده می دهند که با توسعه شبکه زیرساخت در بخش سوئیچینگ در هفته گذشته اختلالات نسبت به گذشته کمتر خواهد شد.!!!

البته فکر می کنم این مشکلات تا مادامی است که استفاده مناسب ملی از تلفن همراه و فناوری ها طراحی شود.!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد