آقای وزیر؛ آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟!

ICTPRESS -  آیا از دیدگاه آقای وزیر به هر قیمت و روش و وسیله‌ای حتی با نادیده انگاشتن حقوق مشترکان، می‌توان به هدف دست یافت؟!
سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیرا با کاهش تعرفه پیامک، مخالفت کرده است. وی در تشریح دلایل این مخالفت، تعرفه را دارای اجزایی مختلف و به هم پیوسته دانسته که باید به شکل کلان به موضوع آن نگریسته شود.
سلیمانی با یادآوری کاهش ۱۲۰ میلیارد تومانی درآمد مخابرات به دلیل حذف هزینه نمایشگر در قبوض تلفن همراه تاکید کرده در آستانه ورود شرکت مخابرات ایران به بورس، نباید اقدامی در جهت کاهش سود و درآمد این شرکت صورت گیرد.
وی عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی و نزدیک شدن به زمان واگذاری سهام شرکت‌های مخابراتی را از جمله دلایل کاهش نیافتن تعرفه پیامک در حال حاضر دانسته است. اکنون این پرسش‌ها اذهان بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است که:
۱- آقای وزیر برای رسیدن به هدف واگذاری شرکت‌های مخابراتی و عدم کاهش سود و درآمد به چه وسایلی متوسل می‌شوند؟!
۲- آیا از دیدگاه آقای وزیر به هر قیمت و روش و وسیله‌ای حتی با نادیده انگاشتن حقوق مشترکان، می‌توان به هدف دست یافت؟!
۳- آیا بهتر نبود آقای وزیر به جای دغدغه برای حفظ و کسب سودهای نامعقولی که از جیب مردم هزینه می‌شود و دستیابی به ارقام پیش‌بینی شده بودجه، دغدغه مردم‌داری، مردم مداری و قانونمداری داشته باشند؟!
۴- آیا تداوم چنین روش‌هایی منجر به گسترش چنین دیدگاهی نمی‌شود که تا زمانی که رگولاتور مخابراتی که وظیفه تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان خدمات مخابراتی را بر عهده دارد با بودجه وزارت ارتباطات تغذیه شود نمی‌توان انتظار داشت که کوچکترین تحولی در این عرصه به وقوع بپیوندد؟!
۵- آیا بهتر نبود آقای وزیر، شرکت‌های مخابراتی را بسیار زودتر از این به سمت تغییر، آماده‌سازی، بهسازی و اصلاح و کارآمد نمودن ساختار شرکت‌ها و سودآور شدن هدایت می‌نمودند تا مسیر صحیح واگذاری شرکت‌ها و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی را هموارتر می‌کردند؟!
۶- آیا بهتر نبود آقای وزیر به جای استفاده نادرست از موقعیت سازمان تنظیم مقررات در تنظیم تعرفه‌ها، خصوصی‌سازی مخابرات را با الهام از سیاست‌های تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در راستای افزایش کارایی و رقابت‌پذیری و گسترش مالکیت عمومی جهت می‌دادند؟!
۷- آیا بهتر نبود با پاسخ دادن سریع‌تر به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت شتاب گرفتن رشد و توسعه اقتصادی کشور، به تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاه به سیاستگذاری و هدایت و نظارت رضایت می دادند؟!
گفتنی است در حال حاضر روزانه 40 میلیون پیامک میان 21 میلیون مشترک تلفن همراه دولتی مبادله می‌شود که با در نظر گرفتن بهای هر پیامک 14۰ ریال مخابرات روزانه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال درآمد دارد که اگر طبق گزارش سازمان بازرسی تعرفه پیامک به نصف کاهش یابد درآمد مخابرات به 2 میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روز کاهش می‌یابد.
منبع: وبلاگ مخابرات و خصوصی‌سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد