انقلاب نمایشگرها ؛ دیروز تا فردا

 نخستین نسل از نمایشگرهای رایانه ای با استفاده از لوله های کاتودی ساخته می شدند. اما نسل دوم نمایشگرها با استفاده از کریستالهای مایع و نسل سوم به کمک مواد پلاسمایی ساخته شدند. به تازگی نسل جدیدی از نمایشگرها وارد بازار شده اند که از دیودهای نوری ارگانیکی ساخته شده اند، این درحالی است که بنظر می رسد نسل آینده نمایشگرها از فناوری جدیدی بهره مند شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در هفته های گذشته گروهی از دانشمندان آمریکایی اعلام کردند که به فناوری جدیدی دست یافته اند که می تواند تحولی بزرگ در عرصه تولید صفحات نمایشگر رایانه ای و تلویزیونی بوجود آورد.

این دانشمندان کشف کردند که با تغییر شدت میدان مغناطیسی می توان موقعیت نانو ذرات اکسید آهن را در آب تغییر داد و نورهای مختلفی از این مولکولها بدست آورد.

در این فرایند، اکسیدهای آهن به صورت سه بعدی به کریستالهای چسبناک مایع متصل شده و به صورت معلق می مانند.

محققان آمریکایی که نام این فرایند را کریستالهای فوتونی گذاشته اند، امیدوارند که درآینده از این فناوری برای تولید و ساخت صفحات نمایشگر با وضوح تصویر بسیار بالا استفاده شود.

توسعه و رشد شگفت انگیز فناوری ها امروزه تبدیل به فرایندی عادی در زندگی روزمره انسان ها شده است. این درحالی است که تا چند دهه قبل فناوری ها بسیار محدود بودند.

درخصوص اولین نسل از نمایشگرها باید گفت که این صفحات با استفاده از لوله های محتوی پرتوهای کاتودی ساخته می شدند.

فناوری لوله های پرتوهای کاتودی یا CRT نخستین بار در سال 1897 توسط یک فیزیکدان آلمانی به نام "کارل فردیناند براون" توسعه داده شد. این فیزیکدان درحالی که خود نمی دانست مخترع اولین پیش- تلویزیون ها است ، با استفاده از این لوله ها یک دستگاه نوسان نگار (اوسیلوسکوپ) را برای نشان دادن امواج الکتریکی ساخت.

نسل دیگری از نمایشگرها ، صفحات کریستالهای مایع یا LCD است. فردریش رینیتزر اتریشی اولین بار در سال 1888 توسط کشف کرد که وقتی یک کریستال مایع زیر دسته های نوری قطبی شده منتشر شود، می درخشد. این فرایند در برخی از حشرات شب تاب دیده می شود.

درحقیقت یک نمایشگرکریستال مایع یا LCD ، صفحه ای کوچک و باریک و بدون هیچ بخش حرکتی است. این صفحه ترکیبی از مایعی است که داخل سلولهای بسیار کوچک متعددی، در کنار هم جمع شده اند. هر سلول در تماس یا الکتریسته یک میدان الکتریکی ایجاد می کند که این میدان مایع را درون خود نگه می دارند و هرگاه که نور قطبی شده به این سلولها تابش کند، از یک سلول به سلول دیگر منتقل شده و به رنگهای مختلف می درخشد.

بزرگی این صفحات براساس واحد اندازه گیری "اینچ" محاسبه می شود و بزرگترین نمایشگری که تاکنون با استفاده از این فناوری ساخته شده است، تلویزیون 65 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل بوده است.

یکی از ویژگی های مهم این نمایشگرها ، میزان پایین جذب و مصرف نیروی برق است.

گروه سوم نمایشگرها ، صفحات پلاسمایی هستند. یک پانل نمایشگر پلاسمایی یا PDP نوعی صفحه نمایشگر تخت است که در حال حاضر تنها برای صفحات بزرگ تلویزیونی بالای 32 اینچ مورد استفاده قرار می گیرد.

دونالد ال. بیتزر ، اچ. ژن اسلاتو و رابرت ویلسون از دانشگاه ایلینویز در سال 1964این صفحات را اختراع کردند. منشاء این پانل ها تک رنگی و به رنگ نارنجی ، سبز یا زرد است . نخستین مدل های آن از اوایل دهه 70 وارد بازار شد.

صفحات پلاسمایی بسیار درخشان هستند و ابعاد آنها می تواند حداکثر به 262 سانتی متر (103 اینچ) برسد. عمر تازه ترین نسل از این صفحات 60 هزار ساعت معادل 27 سال با 6 ساعت استفاده در روز است.

در یک تلویزیون پلاسمایی گازهای زنون و نئون در صدها هزار سلول کوچکی که بین دو پانل شیشه ای قرار گرفته اند، جمع شده است و بین این پانل الکترودهای بلندی قرار گرفته اند که جریان الکتریسیته را در این سلولها جاری می کنند. این الکترودها با لایه نازکی از ماده اکسید منگنز پوشیده و محافظت می شوند.

دسته چهارم نمایشگرها مجهز به فناوری OLED یا دیودهای نوری ارگانیکی است. اولین نمایشگر مجهز به فناوری در سال 1987 بدست چینگ تانگ و استیو وان سلایک ساخته شد. در این صفحات دو لایه نازک ارگانیکی مثل پلیمرهای ارگانیکی الکترون ها را از طریق الکترودهای آنود و کاتود دریافت می کنند و می درخشند. مصرف انرژی این صفحات بسیار پایین و تنها درحدود 10 ولت است. هر صفحه OLED متشکل از چندین لایه مختلف ارگانیکی است که مجموع این لایه ها تنها 300 نانومتر است.

تازه ترین نسل از نمایشگرها که از یک فناوری جدید برخوردارند، صفحات سطح گسیل کننده الکترون رسانایی یا SED نام دارند. محصولات ساخته شده با این فناوری نخستین بار در سال 2004 عرضه شدند.

در فناوری SED هر پیکسل مجزا یک لوله کاتودی میکروسکوپی با فسفرهای نورانی است که توسط جریان الکترون ها روشن می شود. این صفحات نسبت به "ال سی دی" ها و صفحات پلاسمایی از سرعت پاسخگویی بالاتری برخوردارند.

بنظر می رسد توسعه این فناوری ها علاوه بر افزایش وضوح تصویر، با میزان انرژی مصرفی آنها ارتباط مستقیم دارد، بنابراین می توان پیش بینی کرد که دنیای نمایشگرهای آینده، دنیایی درخشان و بسیار کم مصرف باشد.

 mehrnews

Green سکان دار بازار کم افت و خیز کیس

بنا بر نظرسنجی باشگاه فعالان آی سی تی،  FARASSOO بیشترین رشد و MEC بیشترین افت را در شاخص بازار داشتند.

معمولاً برای خرید قطعات یک رایانه ،در صورتی که خود کاربر بنا بر اطلاعات شخصی تصمیم به انتخاب بگیرد ،مقیاس هایی مثل مشخصات فنی،قیمت ،گارانتی و....را در اولویت قرار می دهد؛ در رابطه با تجهیزات جانبی مثل وب کم ،Game pad و ...علاوه بر ملاک های مذکور،در مرحله بعد ، ظاهر آن قطعه نیز از اهمیت برخوردار است.اما در مورد کیس که یکی از قطعات اصلی یک رایانه محسوب می شود از دید یک کاربر خانگی   قبل از هر ملاک دیگری ، زیبایی و طراحی آن اولویت دارد تا به یکی از اصلی ترین ملاک های انتخاب کاربران عادی تبدیل شود. البته امروز، علاوه بر زیبایی ،کیفیت قطعات،امکانات جانبی  و یا حتی سهولت حمل نیز می تواند در جذب کاربر نقش داشته باشد.امکاناتی مثل LED،فن اضافی،پورت های متعدد و قابلیت نصب آسان قطعات می تواند از جمله این موارد باشد.شاید به همین علت باشد که با نگاهی گذرا به بازار می توان انواع و اقسام کیس ها با امکانات مختلف برای کاربران گوناگون را یافت به طوری که تقریباً می توان گفت "برای هر سلیقه ای کیسی وجود دارد".
قطعاً اضافه شدن این امکانات توجه ذهن ها را بیشتر به سمت  ظاهر کیس ها می برد تا باعث فراموش شدن ملاک های مهم و حرفه ای تری همچون Power ،سیستم تهویه داخل کیس ،ضخامت ورق استفاده شده  در کیس ، طراحی داخلی  و طراحی  آیرودینامیکی خارج کیس که به طور غیر مستقیم بر عملکرد سیستم تاثیر می گذارد شود.البته با توجه به کاربری ها گوناگون این ملاک ها دستخوش تغییر می شوند به طوری که برای کاربران حرفه ای ظاهر کیس در مرحله آخر بررسی قرار می گیرد.

به هر حال تنوع  مناسبی که در بازار وجود دارد می تواند تا حدودی کاربران مختلف را راضی کند.
البته از طرفی این تنوع زیاد، موجبات سردرگمی و پراکندگی ذهن را هم به نوعی در مشتری پدیدار می کند.ناگفته نماند که با این حال بازار کیس ایران ازمعدود بازارهایی است که برند های معتبر جهانی در آن جایگاهی ندارند و هر کیسی با توجه به مشخصه خاصی که دارد به فروش می رسد.برخی کیس ها با تمرکز
بر قیمت پایین،برخی با عرضه Power و برخی با استفاده از سایر تجهیزات جانبی ظاهری و برخی دیگر هم
شاید اصولی تر.
 
اما با توجه به نظرسنجی اخیر باشگاه فعالان ICT  ، هم اکنون این بازار از ثبات قابل توجهی برخوردار است و حتی با وجود تنوع زیاد برند ،برندهای مطرحی همچون Green ، Elegance ، TVM  و FARASSOO بیشترین سهم شاخص بازار را از آن خود کرده اند.

Green که از جایگاه و اعتبار خاصی در بین کاربران برخوردار است با تمرکز بر هر دو بخش ظاهر و کیفیت در کنار خدمات پس از فروش و قیمت مناسب توانسته است جایگاهش را به مرور تثبیت کند به طوری که با توجه به شاخص،این برند از تیرماه گذشته تا کنون در طول برگزاری 3 نظرسنجی ،با برخورداری از سهم یکسان 27% از شاخص بازار، بدون کوچکترین تغییری بالاترین جایگاه را در اختیار دارد.در مورد این برند می توان به اختلاف 14 درصدی نظرات اعضا در تهران و شهرستان ها نیز اشاره کرد؛به طوری که Green در تهران از 35% و در شهرستان ها از 21 % از سهم شاخص برخوردار است.رشد 4 درصدی سهم تهران از دی ماه گذشته و همچنین افت 1 درصدی سهم شهرستان ها مضاف بر اختلاف سهم مذکور،می تواند نشان از تمرکز بیشتر شرکت سبز بر بازار تهران داشته باشد.به هر حال آنچه که بیشتر از هر چیزی مشخص است فاصله زیاد این برند با سایر رقباست.

پایین تر از Green ،برند Elegance نیز با برخورداری از 15درصد از سهم شاخص  توانسته است  همانند این برند به ثبات قابل قبولی در بازار برسد و از تیرماه گذشته تا کنون این سهم را حفظ کند. اختلاف نظرات اعضا در تهران و شهرستان در مورد این برند کمتر است اما برخلاف Green سهم 17 درصدی این برند از دید اعضای شهرستان در مقابل 11درصد تهرانی ها نشان از تمرکز بیشتر آن بر بازار شهرستان ها دارد.
اما یک پله پایین تر TVM قرار دارد که با مقایسه آمار، از زمستان گذشته تا کنون 3 درصد کاهش سهم داشته است و با 12% جایگاه سوم پر مخاطب ترین کیس ها را به دست آورده است. TVM  که در شهرستان ها همان 10% سهمش را حفظ کرده،توانسته جایگاه خود را تثبیت کند اما با کاهش سهم 6 درصدی در پایتخت، موقعیت خود را در این منطقه متزلزل می بیند. با این حال در تهران با 14%سهم  از Elegance بالاتر قرار می گیرد تا دومین برند محبوب پایتخت باشد. شایان ذکر است که در زمستان گذشته، این برند با در دست داشتن 20%  از سهم شاخص بازار تهران دوبرابر شهرستان ها رای آورده بود.

بعد از این 3 برند، FARASSOO قرار دارد که کم کم در این بخش نیز همانند تمامی بخش هایی که مشغول به فعالیت است توانسته خودش را به بالای جدول برساند.این برند که در تیرماه گذشته با 6% از سهم شاخص بازار پایین تر از Porsche و MEC قرار داشت با رشد تدریجی توانست این سهم را در دی ماه به 8 و در تیر ماه امسال به 10 درصد برساند تا امروز بالاتر از این دو برند پس از TVM قرار بگیرد.FARASSOO  با توجه به سهم یکسان در تهران و شهرستان ها نشان داده است که از توانایی توزیع و عرضه مناسبی در کل کشور برخوردار است و با تمرکز بر هر دو بخش تهران و شهرستان کم کم خودش را به مدعیان این بازار هم نزدیک کند.این شرکت با توجه به افزایش تنوع کیس هایش ،از زمستان گذشته تا کنون ،3% در تهران و 2 % در شهرستان ها رشد داشته است .

پایین تر از FARASSOO دو برند قرار دارند که با توجه به آمار نظرسنجی ،از تیرماه گذشته تا کنون افت سهم شدیدی داشته اند به طوری که تقریباً نیمی از سهم شاخص بازار خودرا از دست داده اند .Porsche که در تابستان گذشته با 11 %  کم کم خودش را به 3 برند بالای جدول نزدیک می کرد از تیر85 تا دی 4% و از دی ماه تا تیر امسال 1% از سهم خود را از دست داد.شایان ذکر است که این برند از زمستان تا به امروز 7% از سهم شهرستان های خود را از دست داد و 5% به سهم تهران خود افزود تا نشان دهد با تغییر سیاست توزیع و فروش ،تمرکز بر بازار تهران را در دستور خود قرار داده است.

و اما بازنده بزرگ؛MEC که درنظرسنجی  تیرماه سال گذشته با 13 % از سهم بازار در جایگاه چهارم قرار داشت با از دست دادن بیش از نیمی از سهم خود ،جایگاهش را به  FARASSOO واگذار کرد.MEC که از تیر85 تا دی ماه گذشته 2 % کاهش سهم داشت با یک سقوط عجیب با از دست دادن نیمی از سهم خود در تهران و شهرستان از جایگاه چهارم به ششم نزول کرد.این برند که در شهرستان ها 13 و در تهران 9 درصد از سهم شاخص بازار را در اختیار داشت هم اکنون به ترتیب 7 و 5 درصد از سهم این بخش ها را به خود اختصاص داده است تا بزرگ ترین بازنده این بازی لقب بگیرد.
 
شاخص S&P نتیجه آمارگیری هفتگی درباره موضوعات و اقلام مختلف از اعضای باشگاه فعالان ICT کشور می باشد. آرای اعضای این باشگاه که متشکل از حدود 2000 واحد فعال در امر توزیع و فروش محصولات رایانه و ارتباطات می باشد  به صورت آنلاین در پرتال  www.sandp.ir  ثبت ، جمع آوری و به صورت نمودارهای آماری ارائه میگردد. بدون هرگونه ادعای مربوط به میزان جامعیت شاخص ارائه شده، این آمار به تفکیک تهران و شهرستانها و نمودارهای مقایسه ای آن و نیز تحلیل های مرتبط با هر شاخص و آرشیو شاخص ها در سایت www.sandp.ir  برای دسترسی عموم موجود می باشد. نظرات و پیشنهادات کارشناسانه خود را در حوزه ICT از طریق سایت ارسال نمایید.

 

مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ی ملی رسانه‌های دیجیتال

مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ی ملی رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای چندرسانه‌یی، اخیرا با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و با معرفی آثار برتر برگزار شد.

 دبیر کمیته‌ی داوران جشنواره در این مراسم اظهار کرد: اگرچه رسانه‌های دیجیتال اصطلاح جدیدی است اما مصادیق دیجیتالی سال‌هاست که در زندگی روزمره مردم حضوری پررنگ یافته است.

رادان گفت: در طول این سال‌ها اگرچه نهادهای حکومتی از قانون‌گذاران تا مجریان و دستگاه‌های قضایی ورودی جسته و گریخته در این حوزه داشته‌اند اما حضوری تاثیرگذار را شاهد نبودیم و بسیاری از علاقه مندان به این نوع رسانه‌های جدید غالبا بر اساس دغدغه‌ها با کمترین پشتوانه قدم در این عرصه گذاشتند و در این میان همواره چشم امیدی داشتند.

او تصریح کرد: در بطن جامعه‌ی ما اتفاق جالبی رخ داد و آن رسانه‌های جدیدی بودند که پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند و به سرعت نسل جدید را تحت تاثیر خود قرار دادند و از طرفی در ذات خود دارای نوعی تکثر و گوناگونی بوده‌اند که بسیاری از متعلقان به ابزارهای سنتی را در مواجهه با خود دچار نوعی ترس می‌کردند.

دبیر کمیته‌ی داوران جشنواره ادامه داد: در این میان نیاز به فرهنگ‌سازی برای استفاده‌ی صحیح و مطلوب از این نوع رسانه‌ها و جریان‌سازی در جهت تولید محتوا برای مقابله با سیر تولیدات منشعب و خاستگاه‌های متفاوت از فرهنگ ما بود.

وی ادامه داد: جمعی از جوانان متخصص و متعهد در این حوزه برای تحقق رسالتی بزرگ در این عرصه اعلام آمادگی کردند و با استقبال و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌در این میدان فعالیت کردند.

رادان ادامه داد: راهبرد اصلی تحقق تولید انبوهی آثار پرکیفیت با محتوای بومی ‌و ملی در قالب رسانه‌های دیجیتالی شد و این در سایه‌ی اعتمادی راسخ بر غنای فرهنگی این مرز و بوم شکل گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: در حقیقت برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره‌ی ملی ر سانه‌های دیجیتال طرحی هوشمندانه و دقیق در این راستا و گامی ‌نخست در این مسیر بود.

به گزارش  ایسنا در این مراسم از برگزیدگان برتر آثار در عناوین مختلف تجلیل و قدردانی شد.

                                 فضای مجازی دنیای رسانه، میدان‌گاهی برای تقویت معارف دینی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: فضای مجازی در دنیای رسانه میدان‌گاهی برای تقویت معارف دینی شده است.

محمدحسین صفارهرندی اظهار کرد: پیشاپیش مژده می‌دهم که برگزاری نخستین جشنواره در این حوزه و در سطح کنونی بشارت‌های بزرگ و بلندی از آینده پرخیر و برکتی در عرصه رسانه‌های دیجیتالی تقدیم جامعه‌ی ایرانی و اسلامی ما می‌کند.

وی با بیان این که فضای مجازی در دنیای رسانه شاید ما را آسان‌تر به دنیای مجازی با جریان غالب مادی نزدیک می‌کند، تصریح کرد: امسال در کنار برپایی نمایشگاه موفق به برگزاری جشنواره در سطح موجود شدیم و برگزاری این جشنواره توفیقی در راستای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بویژه منطبق بر اهداف دولت نهم است و از آنجا که دولت نهم شکل‌گیری ادامه حیات خود را به صورت کاملا استراتژیک مبتنی بر میدان دادن به جوانان جامعه اسلامی و ایرانی فرض می‌کند، برگزاری این جشنواره توفیقی بزرگ محسوب می‌شود.

او گفت: دولت نهم برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را عرصه‌ای می‌داند که عمدتا در آن جوانان حرف برجسته می‌زنند؛ این بدان معنی نیست که چهره‌های باتجربه و دارای پیشینه‌ی طولانی در چنین عرصه هایی جایی نداشته باشند، اما به طور قالب ما شاهد خلاقیت و نوآوری‌های شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور جوانان و نوجوانان در این حوزه هستیم.

صفارهرندی در بخشی از سخنان خود با بیان این که به اعتباری کل دنیای پیش روی ما مجازی است و دنیای حقیقی فراتر از محسوسات و مشهودات ما متفاوت‌ از دنیای مجازی است گفت: بر همین اساس برای دنیای مجازی به فضای مجازی در عالم رسانه و غیره نیازمندیم.

وی تصریح کرد: ما در جریان بر پایی نمایشگاه در روزهای پایانی به دلیل اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر مردم شاهد جوشش قشرهای مختلف از خانواده‌ها تا جوانان و دانشجویان بودیم.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: این جشنواره به عنوان مقدمه برای خیز بلندی است که متناسب با ظرفیت های علمی، فن‌آوری در بخش سخت‌افزاری و به ویژه در حوزه نرم‌افزاری است و امیدواریم در آینده نه چندان دور به استقبال اعجاب‌آفرینی فرزندان این مرز و بوم در عرصه‌های دیجیتالی برویم.

                                             فن‌آوری، حاملی برای ارزش‌های فرهنگی است

معاون اول رییس جمهور نیز در این مراسم گفت: تکنولوژی و فن‌آوری قدرت بسیار بزرگی در انتقال فرهنگ دارد و در واقع حاملی برای ارزش‌های فرهنگی محسوب می‌شود که بسیار سریع است و طبیعتا حساسیت‌ها با این توانایی و کارایی نیز بیش‌تر می‌شود.

پرویز داوودی اظهار کرد: در این عرصه فرصت‌ها گرانبهاتر و تهدیدها نسبت به رسانه‌های سنتی خطرناک‌تر خواهد شد.

او افزود: در مقایسه با رسانه‌های سنتی در این فضا با فرصت‌های ارزشمندتر و تهدیدهای حساس‌تر روبه رو هستیم و از طرفی ما رسانه‌ای داریم که افکار و فرهنگ‌ ما را به صورت ارزان و قابل دسترس به همگان منتقل می‌کند لذا همین موضوع اهمیت آن را بیش‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در مقابل این تحول تکنولوژی در دنیا واقع شدیم و هیچ راهی برای خروج از این مسیر نداریم و از طرفی خروج از آن نیز به مصلحت نخواهد بود.

داوودی ادامه داد: قادر نیستیم جلوی این حرکت سریع را بگیریم و نباید آن را تهدید تصور کنیم بلکه این عرصه فرصتی است و قابلیت و توانایی و دسترسی به گوهرهای ارزشمندی را داریم که قادریم با این ابزار آن ارزش‌ها را منتقل کنیم، زیرا دنیای امروز ما تشنه‌ی این ارزش‌ها است.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروزه به واسطه مجموعه‌ی تحرک‌های مختلفی که در سیاست‌های استکباری دنیای ظلم و کفر شاهدیم به ویژه در عرصه‌های فرهنگی باید گفت که جوانان آزاد و با افکار کنجکاو و جست‌وجوگر در مقابل این تهاجمات ایستادگی و اعتراض می‌کنند و به دنبال راه حلی برای بن بست‌های فکری و فرهنگی خود هستند.

او افزود: ما می‌دانیم آن میوه‌های غنی و پرباری که در فرهنگ اسلامی و ایرانی نهفته است به راحتی قادر است پاسخ این کنجکاوی را بدهد، بنابراین با استفاده از این رسانه می‌توانیم با قدرت و توانایی بیش‌تری پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: تحولاتی که در دنیا رخ می‌دهد بسیار غیرمنتظره و غیرقابل مقایسه با 10 سال قبل است و همه زیر سایه‌ی سرعت این ارتباط و کارآیی و شفافیت ارتباط و انتقال این فرهنگ قرار دارد که الحمدالله بیش از ضرر ما در این رابطه نفع می‌بریم و به همین نسبت حساسیت غرب نسبت به هر تحرک ما بیشتر است.

داوودی با اشاره به مبحث بازی رایانه‌یی گفت: شاهد بودیم که بیگانگان در مقابل این موضوع چقدر تبلیغات را آغاز کردند بنابراین به حساسیت این حوزه باید بیشتر توجه و اهمیت قائل شد.

وی با بیان این که قطعا این حرکت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت میمون و مبارکی است و قطعا دولت با تمام توان حامی این حرکات است تصریح کرد: با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توان فرهنگ غنی دینی و اسلامی خود را منتقل کنیم و در این جهت باید روی محتوا و ابزار کار کرده و حمایت‌های لازم را انجام داد و منتظریم که این حمایت‌ها فقط به صورت فرم‌های خاص و شکل‌بندی منسجم مطرح شود تا حمایت‌ها شکل بگیرد؛ به عنوان مثال حمایت از حقوق معنوی که دولت در تلاش است در بخش‌های مختلف آن را آماده کند.

او ادامه داد: ما با اعتقادی قوی که به جوانان داریم و فکر می کنیم با حمایت ما آن‌ها به راحتی می توانند در مقابل تهاجم دیگران مقابله کنند بنابراین ما همه‌ی حمایت‌های لازم را در رابطه با امکانات خرید و فروش اینترنت، تسهیلات بانکی و حقوق معنوی انجام خواهیم داد.

داوودی تاکید کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم هرگونه حمایتی را که نیاز است به صورت منسجم به دولت بیاورند و ما قطعا در دولت آن را تصویب خواهیم کرد.

وی گفت: ما جامعه جوانی داریم و جوانان بیش از همه از این ابزار استفاده می‌کنند و قادرند از این ابزار و با ابداعاتی که می‌کنند آن اهداف به ویژه فرهنگ ما را منتقل کنند و البته این محدود به فرهنگ نیست و در سایر زمینه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی نیز از آن استفاده می‌کنیم و من آرزو دارم با حمایتی که دولت خواهد کرد و عزم راسخ شما و تلاش وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد توفیق و پیشرفت هرچه بیشتر در این زمینه باشیم.